SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Říjen 2015

Řepa do Hrušovan jezdí opět po železnici
Po několika letech se na koleje vrací přeprava cukrové řepy do cukrovaru v Hrušovanech nad Jevišovkou, opět pod hlavičkou dopravce ČD Cargo, jako tomu bylo již v roce 2011 (viz Přepravy cukrové řepy ve Slezsku). Výrazně se tak uleví městům a vesnicím sousedícím se silnicí I/55 a především komunikacím nižších tříd v okresech Břeclav a Znojmo.
Třicetivozové vlaky o hrubé hmotnosti 2100 t, které nahradí cca 60 plně naložených kamionů, jsou nakládány v Olomouci, Přerově, Strážnici a Uherském Ostrohu do vozů řady Eas. Vlaky jsou z Olomouce a Přerova vedeny lokomotivami řady 363 nebo 363.5 do Břeclavi, kde dojde k přepřahu za dvojče břeclavských „bucharů“ a připojení postrku další 742 nebo 731. V případě jízdy ze Strážnice nebo Uherského Ostrohu jedou vlaky bez přepřahu, pouze s dobráním postrku v Břeclavi. Do Hrušovan musí, dle požadavku zákazníka, vlak dorazit do 6:00, tam se celá souprava rozdělí, váží a sune na vykládku.
Prázdné soupravy pak z Hrušovan vyjíždějí téhož dne odpoledne. Tak tomu bylo i 23. září 2015, kdy byl v úseku Valtice město – Boří les pořízen horní snímek vlaku směřujícího k nakládce do Přerova, v jehož čele se nacházelo dvojče 742.295+328 s nečinnou 731.001, která ráno vykonávala postrk.
Doprava řepy po železnici z českých stanic je přerušena v termínu od 7. do 18. října, neboť v tomto období se bude přes Břeclav do Hrušovan dovážet rakouská biořepa. Dorazit by měly celkem tři vlaky, z toho dva doveze dopravce BF Logistics, jeden pak ČD Cargo.
S řepnou kampaní je pevně spjata také přeprava melasy, kterou z hrušovanského cukrovaru do lihovaru v Kojetíně vozí stejně jako v minulosti dopravce BF Logistics (viz Přepravy melasy v režii BF Logistics). To dokládá dolní fotografie vlaku Pn 244050 Hrušovany nad Jevišovkou - Kojetín, který byl zvěčněn 6. října 2015 u vjezdového návěstidla žst. Valtice. V jeho čele se nacházely stroje 744.502, 740.621 a 740.634.
Text a foto Martin Ševčík, spolupráce Petr Štefek
 
 
 
 
24. 11. 2024 © SPŽ 0 Verze 1.3