Leden
Únor
Březen
Duben


 

2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Květen 2016

Lokálka do Kietrze ožívá
Na polské lokální trati do městečka Kietrz, které se nachází u českých hranic nedaleko Opavy, se zastavil provoz osobních vlaků v roce 1992. Poté na trati probíhal občasný nákladní provoz, ale přestávky mezi jízdami vlaků se postupně prodlužovaly na měsíce až roky. Z nečinnosti se trať probudila v některých letech při řepné kampani, jako tomu bylo např. v roce 2011 (viz Přepravy cukrové řepy ve Slezsku).
Přes snahy provozovatele dráhy PKP PLK o zrušení trati, jejíž těleso chtěly místní orgány využít pro cyklostezku, trať přežila až do dnešních dnů, kdy provoz na ní poměrně výrazně zesílil. Za rostoucím počtem vlaků stojí vývoz obilovin ze sila zemědělského podniku Kombinat Rolny Kietrz, na němž se od jara 2016 podílejí dopravci Ecco Rail, Freightliner PL, Lotos Kolej a PKP Cargo. Díky tomu je možné na trati Racibórz – Pietrowice Wielkie (úvrať) – Kietrz potkat nákladní vlak i několikrát týdně. Tak tomu mělo být i v týdnu od 9. do 15. května 2016, kdy vlaky do Kietrze plánovaly společnosti Ecco Rail a Freightliner PL. Nakonec jel do Kietrze jen Ecco Rail, jehož vlak ložený pšenicí při zpáteční cestě 11. května vykolejil a došlo k poškození trati. Neprůjezdný úsek však byl v průběhu několika následujících dnů opraven a přepravy mohou dále pokračovat.
Na snímku pořízeném 11. května 2016 mezi zastávkou Gródczanki a stanicí Pietrowice Wielkie je zachycena lokomotiva SM42-2603 na postrku vlaku dopravce Ecco Rail z Kietrze. Po ujetí několika stovek metrů od místa pořízení snímku došlo k výše uvedenému vykolejení vlaku.
Text Petr Štefek, foto Jan Hanzel
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2017