Srpen 2016

Modernizované montážní vozy trakčního vedení řady MVTV 2.3 SŽDC
Postupná modernizace speciálních vozidel SŽDC pokračuje v tomto roce dodávkou 8 ks rekonstruovaných montážních vozů trakčního vedení řady MVTV 2, nově přeznačených na MVTV 2.3. Výběrové řízení na modernizaci těchto vozidel SŽDC vyhlásila v červnu 2014, v lednu 2015 pak byla podepsána smlouva s vítězem soutěže - firmou CZ LOKO. Všechna modernizovaná vozidla mají být dodána do 20 měsíců od podpisu smlouvy. Celou zakázku realizuje CZ LOKO ve svém závodě v České Třebové.
Při modernizaci byla zachována bez podstatných změn skříň vozidla, která byla pouze repasována a vyztužena. Stejný je i přenos výkonu (na rozdíl od předchozí nepříliš zdařilé a cenově náročné modernizace na řadu MVTV 2.2 - viz Prototyp montážního vozu MVTV 2.2 SŽDC ). Nově byl do vozidla dosazen spalovací motor Tedom TD 262 R6H TA 26 o jmenovitém výkonu 262 kW, z kterého je poháněna přes hydromechanickou převodovku Voith DIWA 884.5 jedna hnací náprava. Úpravou prošla střecha vozidla, na kterou je dosazena nová pevná zkrácená montážní plošina s hydraulicky ovládanými bočními výsuvy. Mezi repasovaný diagnostický sběrač a montážní plošinu byla umístěna dvě hydraulicky ovládaná ramena pro manipulaci s trakčním vedením. Řídicí systém vozidla pochází z produkce MSV Elektronika. Vůz je opatřen dvěma nezávislými NiCd akumulátorovými bateriemi o jmenovitém napětí 24 V DC pro startování vozidla a napájení palubní sítě. Dodávku elektřiny při zastaveném spalovacím motoru zajišťuje elektrocentrála CAT DE9.5E3 3x400/230V, 9,5 kVA. Výrobu stlačeného vzduchu obstarává lamelový kompresor Mattei M80B, trvale poháněný od spalovacího motoru, ve spojení se sušičkou. Rozvod vzduchu je proveden nerezovým potrubím, vzduchojemy jsou ocelové. Samočinná brzda je elektricky ovládaná DAKO s brzdičem BSE2 a elektrickými ovladči Alfa Union. Pískovací zařízení dodala firma Tribotec. Původní poruchové předsuvné dveře jsou nahrazeny typem, používaným u motorových vozů řady 814, ze stejné řady je použita i zesílená náprava a nápravová převodovka. Maximální rychlost vozu je zvýšena na 90 km/h, pracovní rychlost je regulovatelná v rozmezí 1 - 5 km/h.
První modernizovaný vůz MVTV 2.3-001 byl výrobně dokončen v červenci 2016 a koncem měsíce vyjel i na první zkušební jízdy. Od 5. do 10. 8. pokračují jeho zkoušky ve Zkušebním centru VUZ ve Velimi. Po dokončení zkoušek a získání potřebných dokladů by měl být vůz předán OŘ Praha. Poté budou následovat postupně zbývající vozy, které jsou již všechny soustředěny v různém stupni rozpracovanosti v České Třebové.
Fotografie z 21. 7. 2016 představuje MVTV 2.3-001 (CZ-SŽDC 99 54 9439 062-9) při posunu v žst. Česká Třebová v blízkosti areálu CZ LOKO. Převoz zajišťuje lokomotiva 709.601 s asynchronním pohonem.
Text František Koudelka, foto Luboš Hudač
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2017