Květen 2018

Další bateriový trolejbus na testech v Praze
Od neděle 6. května byl na příležitostnou linku č. 58 z Palmovky do Letňan nasazen další typ parciálního (bateriového) trolejbusu, mnohdy nesprávně označováného jako elektrobus s dynamickým dobíjením. Jedná se o trolejbus Škoda 30Tr, který má použitu stejnou karoserii SOR (vycházející z autobusů SOR NB12 CITY) jako u prvního testovaného parciálního trolejbusu SOR TNB12 Acumario (viz Plíživý návrat trolejbusů do Prahy po 45 letech) a na první pohled se odlišuje pouze barvou karoserie a uspořádáním střešní výzbroje. Trolejbus Škoda 30Tr na rozdíl od trolejbusu SOR TNB12 Acumario využívá elektrickou výzbroj z produkce Škoda Electric. U typu SOR TNB12 Acumario je použita elektrická výzbroj Rail Electronics CZ.
Uvedený trolejbus Škoda 30Tr byl již testován v trolejbusové síti v Plzni a Hradci Králové a DPP si jej k testování na výše zmíněné lince č. 58 zapůjčil na jeden rok. Dne 17. dubna přejel do Prahy a dostal evidenční číslo DPP 9506 navazující na SOR TNB12 Acumario s evidenčním číslem 9505. Na lince č. 58, která vede ulicí Prosecká s trolejovým vedením v délce cca 600 m, bude teď možné potkat oba dva typy testovaných bateriových trolejbusů a i sami cestující mohou posoudit jejich dynamiku při jízdě z baterií.
Na snímku z 19. května je zachycen bateriový trolejbus Škoda 30Tr ev. číslo 9506 v Prosecké ulici před zastávkou Kelerka, ve které končí trolejové vedení a zbývající část stoupání na Prosek už jede trolejbus napájen z baterií.
Text a foto Jiří Konečný
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2018