Leden
Únor
Březen
Duben


 

2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Květen 2018

Další bateriový trolejbus na testech v Praze
Od neděle 6. května byl na příležitostnou linku č. 58 z Palmovky do Letňan nasazen další typ parciálního (bateriového) trolejbusu, mnohdy nesprávně označováného jako elektrobus s dynamickým dobíjením. Jedná se o trolejbus Škoda 30Tr, který má použitu stejnou karoserii SOR (vycházející z autobusů SOR NB12 CITY) jako u prvního testovaného parciálního trolejbusu SOR TNB12 Acumario (viz Plíživý návrat trolejbusů do Prahy po 45 letech) a na první pohled se odlišuje pouze barvou karoserie a uspořádáním střešní výzbroje. Trolejbus Škoda 30Tr na rozdíl od trolejbusu SOR TNB12 Acumario využívá elektrickou výzbroj z produkce Škoda Electric. U typu SOR TNB12 Acumario je použita elektrická výzbroj Rail Electronics CZ.
Uvedený trolejbus Škoda 30Tr byl již testován v trolejbusové síti v Plzni a Hradci Králové a DPP si jej k testování na výše zmíněné lince č. 58 zapůjčil na jeden rok. Dne 17. dubna přejel do Prahy a dostal evidenční číslo DPP 9506 navazující na SOR TNB12 Acumario s evidenčním číslem 9505. Na lince č. 58, která vede ulicí Prosecká s trolejovým vedením v délce cca 600 m, bude teď možné potkat oba dva typy testovaných bateriových trolejbusů a i sami cestující mohou posoudit jejich dynamiku při jízdě z baterií.
Na snímku z 19. května je zachycen bateriový trolejbus Škoda 30Tr ev. číslo 9506 v Prosecké ulici před zastávkou Kelerka, ve které končí trolejové vedení a zbývající část stoupání na Prosek už jede trolejbus napájen z baterií.
Text a foto Jiří Konečný
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2019