Leden
Únor


 

2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Říjen 2018

Arriva bude mít druhou „bobinu“
Český dopravce Arriva vlaky, který již dva roky provozuje „bobinu“ 140.079 zanedlouho ve svém parku přivítá další stroj téže řady. Jde o lokomotivu 140.052, která se po mnoha letech vrací z Polska.
Jedná se o stroj pocházející původně ze Slovenska, odkud byl v roce 2007 přepraven na opravu do dílen ČMŽO v Přerově. Opravená lokomotiva byla veřejnosti poprvé představena na veletrhu Czech Raildays 2008 v Ostravě. Poté již následovala přeprava stroje do Polska, neboť jejím nabyvatelem byl PHU LOKOMOTIV Bronisław Plata. Lokomotiva byla nově vybavena elektronickým řídicím systémem HS 100, což se vzápětí ukázalo jako chyba, neboť v této podobě se lokomotivu nepodařilo v Polsku schválit. Po delší době byla lokomotiva upravena do původní podoby a teprve v roce 2011 mohla začít jezdit. Jezdila nejprve přímo pro majitele, později pak také ve společnostech Kolej Bałtycka a Ecco Rail. Posledně jmenovaná firma pak lokomotivu získala do svého majetku.
Přesto toho lokomotiva moc nenajezdila, neboť byla často nasazována na výkony, které nejsou vhodné pro tento typ lokomotiv. Definitivně dojezdila v roce 2014, takže za 10 let pobytu v Polsku tam najezdila jen asi 52 tisíc km. Poslední měsíce stála odstavená v depu Ecco Rail v Zbąszynku, odkud se začátkem října vydala na cestu do ČR za účelem prodeje společnosti Arriva vlaky. Z pohraniční stanice ji pak na opravu opět do ČMŽO Přerov odvezl sesterský stroj 140.079 nad ránem 5. října 2018.
Zmiňovaná lokomotiva 140.052 (EVN 91 51 3 150 749-2 PL-ECCOR) se představuje na snímku pořízeném v depu Zbąszynek 14. února 2018, tedy ještě před uzavřením kontraktu na její prodej do Česka.
Text a foto Petr Štefek
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2019