Největší estonský nákladní dopravce Operail vznikl v roce 2012 pod názvem EVR Cargo osamostatněním od provozovatele dráhy Eesti Raudtee. Tato společnost, která je ve 100% vlastnictví Estonské republiky, postupem času rozšířila své aktivity mj. o pronájem železničních vozů, v roce 2020 pak vstoupila prostřednictvím své dcery Operail Finland na finskou železniční síť provozovanou státní agenturou Väylävirasto. Ta má sice stejný rozchod jako železnice v Estonsku, ale přímo tyto sítě propojeny nejsou.
Pro provoz ve Finsku nesáhla společnost Operail po svých lokomotivách provozovaných v Estonsku, ale pořídila si v tamních končinách dosud neprovozované stroje typu PowerHaul PH37Acai společnosti General Electric, ve Finsku označované řadou Dr20. Konkrétně jde o devět kusů (označeny 29008 až 29016), které byly vyrobeny tureckou lokomotivkou Tülomsaş v letech 2013 až 2014 pro německého dopravce Heavy Haul Power International. Do provozu v Německu však téměř nezasáhly a byly několik let odstaveny v dílnách DB v Cottbusu. Tyto šestinápravové dieselové lokomotivy se jmenovitým výkonem 2750 kW se v Turecku podrobily změnám pro provoz ve Finsku (šlo především o úpravu podvozků z rozchodu 1435 mm na finský 1524 mm), kam jsou postupně dopravovány. Jako první dorazily do Finska 23. června 2020 lokomotivy 29008 a 29010, 16. září 2020 se k nim přidaly stroje č. 29009, 29012 a 29015.
Operail Finland zahájila svou činnost vozbou hromadných substrátů pro finského přístavního operátora Rauanheimo na vzdálenosti asi 350 km mezi rusko-finským hraničním přechodem Buslovskaja/Vainikkala a přístavem Koverhar v jižním Finsku. Vůbec první vlakem byla přeprava dřeva, která se v této relaci uskutečnila 3. listopadu 2020. Tento vlak je zachycen na přiloženém snímku v čele s lokomotivami 29008 a 29010, které společnými silami soupravu odvezly.