Patrové push-pull soupravy pro České dráhy se již testují
|
|
První třívozová push-pull patrová souprava pro České dráhy z produkce Škoda Transportation (typ 13Ev) přijela 12. dubna 2021 na zkoušky do Zkušebního centra VUZ ve Velimi. První souprava je zatím ve složení řídicí vůz řady ABfbdmteeo396 (50 54 86-72 002-0), vložený vůz řady Bdmteeo297 (50 54 26-72 101-3) a koncový vůz řady Bdmteeo298 (50 54 26-72 201-1). Do ZC VUZ přijela společně s lokomotivou 750.719, která už má doplněné vzdálené řízení po UIC lince na bázi WTB. Doposud byly lokomotivy této řady provozovány jen s řídicími vozy (určenými primárně k motorovým vozům) a využívaly tak
k vzdálenému ovládání NVL (národní vlakovou linku). Celkem pět třívozových souprav si České dráhy objednaly pro provoz na neelektrizovaných tratích v Moravskoslezském kraji, hlavně na regionálních spojích z Ostravy do Frenštátu pod Radhoštěm.
Soupravy, které mají celkem 356 míst k sezení, jsou vybaveny elektronickým informačním systémem, klimatizací, zásuvkami 230 V s USB portem a Wi-Fi. Řídicí vůz je kromě míst v první třídě (situovaná přibližně doprostřed horního patra) vybaven také zabezpečovacím zařízením ETCS L2 z produkce společnosti Alstom s STM modulem na národní systém LS od Mirelu. Maximální rychlost souprav je 160 km/h s tím, že v dieselovém módu nebude tato rychlost plně využita. První souprava, která přijela do Velimi, má vřazen druhý vyrobený řídicí vůz řady ABfbdmteeo396, neboť řídicí vůz 50 54 86-72 001 byl od konce ledna 2021 na zkouškách v klimatické zkušebně RTA Rail Tec Arsenal ve Vídni. Příjezd druhé soupravy do ZC VUZ je naplánován na pátek 16. dubna 2021. Jelikož oživení WTB komunikace první soupravy proběhlo na začátku dubna na zkušební koleji v areálu Škoda Transportation v Plzni, mohly hned po příjezdu do Zkušebního centra začít jízdní zkoušky.
Na snímku, který byl pořízen 15. dubna 2021 na malém zkušebním okruhu ZC VUZ, je zachycena první push-pull souprava Českých drah sunutá motorovou lokomotivou 750.719.