Externí dopravci se začínají stále více prosazovat i v Rakousku. Jednou z takovýchto společností je i LTE Logistik- und Transport- GmbH (LTE). Jedná se o společný podnik soukromé železnice Graz - Köflacher Eisenbahn a firmy Porr Umwelttechnik Infrastruktur Errichtungs-, Beteiligungs- und Betriebs- GmbH. Tato nová železniční společnost např. 17. září 2001 zahájila přepravu ucelených vlaků cementu z Marcheggu, kde je přebírá od Železnic Slovenskej republiky (resp. nyní Železničné spoločnosti), do stanice Wien Liesing. Pro tyto přepravy používá LTE dvě vlastní dieselhydraulické lokomotivy 2150.901 a 2150.902 (tovární typ G 1206 Vossloh resp. MaK, motor Caterpillar 3512B DI-TA-SC, převodovka Voith, výkon 1500 kW, max. rychlost 100 km/h). U firmy Vossloh má LTE objednánu jednu lokomotivu továrního označení G 1700 (podle rakouského číslovacího schematu bude označena 2170.001), která by měla být dodána v červenci letošního roku.
Ve dnech 11. až 15. března byl na testování u LTE zapůjčen stroj G2000.01 Vossloh, o jehož koupi LTE také vážně uvažují. Na snímku pořízeném 12. března 2002 ve stanici Wien Hütteldorf je stroj G2000.01 na přípřeži vlaku společnosti LTE (vlakovým strojem je jedna z lokomotiv řady 2150.9 LTE).
Text Petr Štefek, foto Kajetan Steiner
|