Počátkem července byla nasazena do zkušebního provozu na síti Jindřichohradeckých místních drah (JHMD) první rekonstruovaná lokomotiva řady 705.9, a to modrým nátěrem opatřená 705.915. Lokomotiva, poškozená při čelním střetu s lokomotivou 705.918, byla odstavena a později převezena spolu s 705.918 k opravě do ŽOS Česká Třebová, odkud se obě neopravené vrátily zpět do Jindřichova Hradce. V dílnách JHMD v Kamenici nad Lipou byla na lokomotivě 705.915 postupně provedena oprava karosérie a rekonstrukce lokomotivy spojená s remotorizací. Ze strojovny lokomotivy byly odstraněny všechny původní prvky výzbroje, do podlahy byly dosazeny záchytné ekologické vany a balastování pro dosažení původní hmotnosti lokomotivy. Spalovací motor Liaz M 640 C o výkonu 242 kW je uložen na pomocném rámu společně s trakčním alternátorem Siemens Drásov. Na alternátoru je umístěn trakční polovodičový usměrňovač, ze kterého jsou napájeny čtyři původní trakční DC motory. Obě stanoviště strojvedoucího byla opatřena novými řídicími pulty, pravé vstupní dveře na stanoviště byly zaslepeny, byla zesílena a odizolována mezistěna mezi stanovištěm a strojovnou. Lokomotiva je vybavena řídicím systém olomoucké firmy HS Trans, který v sobě sdružuje i funkci KBS a elektronického rychloměru. Na stanovišti jsou nově uspořádané ovládací a signalizační prvky, ukazatel elektronického rychloměru a pákové voliče výkonu (stupňové zadávání). Pro brzdění vlaku byla použita elektricky ovládaná brzda DAKO BSE s ovladačem OBE 1, přímočinná vzduchová brzda s brzdičem BP zůstala původní. Ovládání ruční brzdy bylo přesunuto ze zadní mezistěny pod řídicí pult na stanovišti strojvedoucího. Pomocná elektrická síť lokomotivy byla změněna ze 110 V DC na 24 V DC (snížení počtu akumulátorových baterií). Pro pomocný ohřev motoru a vytápění při zastaveném spalovacím motoru byl na lokomotivu namontován teplovodní agregát Eberspächer.
Stejnou rekonstrukcí nyní prochází i lokomotiva 705.918, která bude opatřena původním červeným nátěrem. Po ukončení zkušebního provozu v příštím roce bude provedena tato rekonstrukce i na dlouhodobě odstavené 705.905. Rekonstruované lokomotivy budou přednostně zasahovat do dopravy na celé síti JHMD, zbytek vozidel turnusové potřeby bude doplňován z lokomotiv nerekonstruovaných. V blízké budoucnosti se pro zefektivnění nákladní dopravy počítá s doplněním dálkového rádiového ovládání na všechny rekonstruované lokomotivy.