V DKV České Budějovice je dokončována přestavba tří „laminátek“ řady 240 na dvoufrekvenční lokomotivy řady 340 pro vozbu vlaků na systémech 25 kV, 50 Hz a 15 kV, 16,7 Hz v pohraničním úseku (České Budějovice -) Horní Dvořiště - Summerau (- Linz).
Všechny tři vybrané stroje 240.049, 240.055 a 240.062 byly kompletně odstrojeny a po repasi rámů a skříní začala v budějovickém depu kompletace lokomotiv včetně dosazení elektrické výzbroje, zavázání upraveného trakčního transformátoru (rekonstrukci transformátoru a spolupráci na přestavbě zajisťovala Škoda Dopravní technika) a systému regulace. K jistým změnám došlo i v uspořádání střešní výzbroje, kam byly dosazeny nové polopantografové sběrače proudu, otočené proti českým zvyklostem klouby k sobě (stejně jako na rekonstruovaných lokomotivách řady 350 ZSSK). Na systému 15 kV, 16,7 Hz bude lokomotiva dosahovat jen třetinového výkonu oproti soustavě 25 kV, 50 Hz.
Lokomotiva 340.055 se vrátila v pondělí 10. března 2003 z PJ Tábor, kde byla opatřena novým lakem v modré kombinaci (spodní a horní část skříně) se dvěma doplňkovými pruhy v barvě slonové kosti, středním šedostříbrným pruhem a mezi nimi vloženými červenými linkami. Tento stroj čeká nyní oživování a zkušební jízdy, stroj 340.049 je dokončován a 340.062 je ještě ve výrobní fázi.
Na fotografii ze dne 2. září 2003 se představuje 340.055 při zkouškách před budovou POLu DKV České Budějovice.
Text Daniel Brabenec, foto Jan Kubeš
|