Po velmi dlouhém očekávání byla konečně ve dnech od 16. února až do 12. března 2004 podrobována typovým zkouškám na Experimentální základně VÚŽ v Cerhenicích rekonstruovaná „laminátka“ 340.055 z DKV České Budějovice. Rekonstrukci provedlo DKV České Budějovice ve spolupráci s původním výrobcem - firmou ŠKODA Dopravní technika. Na lokomotivě byl především upraven trakční transformátor tak, aby bylo možné lokomotivu provozovat i pod „německým“ napájecím systémem 15 kV, 16,7 Hz a pro tento napájecí systém je vyvedena také odbočka na vlakové topení. Lokomotiva je tedy schopna provozu (i když ne plnohodnotného) na dvou jednofázových napájecích systémech 15 kV, 16,7 Hz a 25 kV, 50 Hz a jedná se o lokomotivu dvoufrekvenční. Spolu s dalšími dvěma (340.049 a 340.062), které jsou v současné době rovněž podrobovány rekonstrukci, bude lokomotiva nasazena na přetahy osobních a nákladních vlaků mezi žst. Horní Dvořiště a Summerau (ÖBB).
Lokomotiva byla v Cerhenicích podrobena trakčním zkouškám, pro které byly použity nejrůznější brzdové resp. trakční (pro zkoušky EDB) lokomotivy. Jednalo se o lokomotivní řady 363, 372 a 743 ČD. Rovněž byla provedena zkouška měření rušení sdělovacích a zabezpečovacích zařízení.
Do Cerhenic se 340.055 znovu vrátila 16. 4. 2004, aby následující den vykonala technicko-bezpečnostní zkoušku. Po jejím úspěšném absolvování v sobotu 17. 4. 2004 byla lokomotiva dopravena zpět do DKV České Budějovice, kde bude nasazena do zkušebního provozu v okolí domovského depa a pohraniční přechodové stanice Horní Dvořiště.
Na snímku ze 4. března 2004 je lokomotiva zachycena při brzdových zkouškách vozu Tagnoos, na které byla zapůjčena.
Text Jiří Konečný, foto Karel Kovařík
|