SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Duben 2004

Zkoušky rekonstruované „laminátky“ 340.055
Po velmi dlouhém očekávání byla konečně ve dnech od 16. února až do 12. března 2004 podrobována typovým zkouškám na Experimentální základně VÚŽ v Cerhenicích rekonstruovaná „laminátka“ 340.055 z DKV České Budějovice. Rekonstrukci provedlo DKV České Budějovice ve spolupráci s původním výrobcem - firmou ŠKODA Dopravní technika. Na lokomotivě byl především upraven trakční transformátor tak, aby bylo možné lokomotivu provozovat i pod „německým“ napájecím systémem 15 kV, 16,7 Hz a pro tento napájecí systém je vyvedena také odbočka na vlakové topení. Lokomotiva je tedy schopna provozu (i když ne plnohodnotného) na dvou jednofázových napájecích systémech 15 kV, 16,7 Hz a 25 kV, 50 Hz a jedná se o lokomotivu dvoufrekvenční. Spolu s dalšími dvěma (340.049 a 340.062), které jsou v současné době rovněž podrobovány rekonstrukci, bude lokomotiva nasazena na přetahy osobních a nákladních vlaků mezi žst. Horní Dvořiště a Summerau (ÖBB).
Lokomotiva byla v Cerhenicích podrobena trakčním zkouškám, pro které byly použity nejrůznější brzdové resp. trakční (pro zkoušky EDB) lokomotivy. Jednalo se o lokomotivní řady 363, 372 a 743 ČD. Rovněž byla provedena zkouška měření rušení sdělovacích a zabezpečovacích zařízení.
Do Cerhenic se 340.055 znovu vrátila 16. 4. 2004, aby následující den vykonala technicko-bezpečnostní zkoušku. Po jejím úspěšném absolvování v sobotu 17. 4. 2004 byla lokomotiva dopravena zpět do DKV České Budějovice, kde bude nasazena do zkušebního provozu v okolí domovského depa a pohraniční přechodové stanice Horní Dvořiště.
Na snímku ze 4. března 2004 je lokomotiva zachycena při brzdových zkouškách vozu Tagnoos, na které byla zapůjčena.
Text Jiří Konečný, foto Karel Kovařík
 
 
 
 
25. 8. 2019 © SPŽ 0 Verze 1.3