V pondělí 7. června 2004 byla přepravena na Železniční zkušební okruh (ŽZO) v Cerhenicích u Velimi za účelem vykonání TBZ druhá z rekonstruovaných dvoufrekvenčních „laminátek“ - stroj 340.049. Lokomotiva byla přivezena v neděli 6. 6. 2004 do PJ Jihlava, odkud pokračovala v pondělí brzy ráno do Cerhenic tažená jihlavským strojem 714.014. Vykonávání TBZ se oproti očekávání prodloužilo až do 10. června. Návrat ze ŽZO probíhal v odpoledních hodinách, odtažení do Jihlavy zajistil opět stroj 714.014 PJ Jihlava, z Jihlavy do Českých Budějovic byla 340.049 odvezena lokomotivou 230.096.
V traťovém úseku Leština u Světlé - Světlá nad Sázavou však mezitím došlo ke stržení trakčního vedení odtrženým sběračem z brněnské lokomotivy řady 363, čímž se trať stala na dlouhou dobu v závislé trakci nesjízdnou. Zároveň došlo i k výpadku napájení z trakční transformovny Havlíčkův Brod, takže byl napěťově vyloučen celý úsek Leština u Světlé - Havlíčkův Brod. Proto byla ve Vlkanči na přípřež R 611 do Jihlavy připojena 714.014 spolu s nečinnou 340.049. Rychlík tak projel vyloučeným úsekem a z Havlíčkova Brodu do Jihlavy už mohla přípřeži obou lokomotiv s tažením soupravy pomáhat i vlaková 363. R 611 dojel do cílové stanice s více jak 30minutovým zpožděním.
Stroj 340.049, na první pohled se lišící od 340.055 ponecháním původních sběračů proudu (340.055 obdržela polopantografové sběrače), bude nasazen po boku první „modré laminátky“ na rameni České Budějovice - Horní Dvořiště - Summerau.
Na fotografii z 23. 9. 2003 se představuje 340.049 (ex 240.049) v první rotundě DKV České Budějovice při dokončovacích pracech již v novém laku, který obdržela v PJ Tábor.
Text Daniel Brabenec, foto Jan Kubeš
|