Leden
Únor


 

2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Červenec 2004

Lokomotiva 371.201 ČD (ex 180.001 DB)
9. července 2001 došlo v Drážďanech při posunu k vykolejení a k vážnému poškození hlavního rámu lokomotivy 372.006 Českých drah. Jelikož ČD nevlastní dostatečný počet dvousystémových lokomotiv pro provoz na napájecích systémech 3000 V DC a 15 kV 16,7 Hz AC, byly nakonec původní úvahy o zrušení této lokomotivy přehodnoceny a bylo rozhodnuto tento stroj opravit u společnosti ČMKS Lokomotivy Česká Třebová.
I přesto, že nedošlo ke zrušení této lokomotivy, vyjednaly České dráhy s Railion Deutschland (bývalé DB Cargo), vlastníkem všech „německých bastardů“, odškodnění v podobě přenechání jedné lokomotivy shodné konstrukce. Z dvacetikusové série, která byla na sklonku osmdesátých let vyrobena Škodovými závody v Plzni pro tehdejší Deutsche Reichsbahn (DR), byl vybrán stroj 180.001.
Tento stroj - tehdy s označením 230.001 DR - byl k 8. 4. 1988 předán od výrobce depu Dresden-Friedrichstadt. K přečíslování na 180.001 došlo k 1. 1. 1993. Vzápětí se ve Škodě Plzeň podrobil úpravám, v rámci kterých byla jeho maximální rychlost zvýšena na 160 km/h (předání zpět po rekonstrukci k 17. 6. 1994).
Z parku lokomotiv DB byl stroj vyřazen k 19. 9. 2003 a ihned poté byl převezen na české území do DKV Ústí nad Labem, kde byl odstaven do doby vyřešení legislativních a celních záležitostí. Začátkem února 2004 byla lokomotiva přepravena do Přerova, kde jsou v Dílnách pro opravu vozidel postupně prováděny nezbytné úpravy před jejím zařazením do provozu u ČD. Administrativně byla lokomotiva začleněna do parku vozidel ČD k 1. březnu 2004, kdy došlo k jejímu přeznačení na 371.201 ČD. To, že tato lokomotiva byla dříve v majetku DB Railion, bude nadále připomínat použité barevné schéma původního vlastníka, které ČD převezmou bez úprav laku.
Na snímku z 31. července 2004 je zachycena „nová“ česká lokomotiva 371.201 v areálu přerovského depa.
Text Josef Pinc, foto a spolupráce Jiří Vaněk
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2019