Leden
Únor


 

2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Srpen 2004

Konec lokomotivy V60 přestavěné na elektrický pohon?
V tomto roce se v podniku Východoslovenské stavební hmoty Turňa nad Bodvou rozhoduje o dalším osudu lokomotivy řady V60 přestavěné na elektrický pohon. Lokomotiva je již dlouhou dobu nevyužívaná a účetně je již zlikvidována. Je velmi pravděpodobné, že se nenajde zájemce o tuto zajímavou lokomotivu, takže bude zřejmě sešrotována.
V této lokomotivě (pravděpodobně se jedná o původní stroj V60-17704, vyrobený lokomotivkou LEW Hennigsdorf v roce 1982) byl v první polovině 90. let minulého století nahrazen spalovací motor třífázovým asynchronním elektromotorem 3 x 380 V o výkonu 100 kW. Elektromotor byl přes nově vloženou převodovku spojen s původním hydrodynamickým měničem. Pro napájení motoru byl na střechu kabiny lokomotivy umístěn pevný sběrač napájený z trolejového vedení o šesti vodičích (čtyři pro přívod napětí 3 x 380 V + ochranný vodič a zbývající dva pro přenos signálů dálkového ovládání lokomotivy).
Přestože tato úprava lokomotivy měla přinést značné úspory provozních nákladů oproti použití spalovacího motoru, po přestavbě byl tento stroj v provozu jen krátce a od té doby chátrá v areálu cementárny v Turni nad Bodvou. Její současný stav dokumentuje snímek pořízený 25. srpna 2004.
Text a foto Petr Štefek
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2019