Leden
Únor


 

2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Říjen 2004

Lokomotivy TOOŽ ve službách dopravce SŽDS
V první polovině roku 2004 dala firma Technická ochrana a obnova železníc Žilina (TOOŽ, do 31. 12. 2002 Železničné vojsko) opravit své lokomotivy 742.618 (ex T 466.2511) a 742.634 (ex T 466.2539) ve společnosti OKV Martin, přičemž oba stroje dostaly nový slušivý firemní nátěr. Na konci druhé listopadové dekády se z opravy v OKV Martin na základnu TOOŽ v Bošanech vrátila také lokomotiva 742.629 (ex T 466.2526), která získala stejný nátěr. Lokomotivy 742.618 a 742.634 jsou pronajaty firmě Slovenská železničná dopravná spoločnosť (SŽDS) a s pronájmem se počítá i u stroje 742.629.
SŽDS vstoupila na koleje ŽSR oficiálně 1. srpna 2004 a jejím prvním vlakem byl Pn 65331 / Pn 61720 z Čadce přes Vrútky a Hronskou Dúbravu do Kozárovců. Následně zahájila přepravu štěrku z kamenolomu Kozárovce do žst. Zohor (pro rekonstrukci úseku Zohor - Malacky). Vedle lokomotiv 742.618 a 742.634 využívala firma SŽDS také 34 vozů řady Faccpp pronajatých od ČD (TSS Pardubice). Dvě 17vozové soupravy sestavené z těchto vozů jezdily mezi žst. Kozárovce a Zohor (jedna ložená vždy v noci do žst. Zohor a druhá brzy ráno do Kozárovců pro nakládku). V žst. Zohor soupravu přebírala lokomotiva 742 ZSSK. V současnosti SŽDS zajišťuje přepravu štěrku ve stejných vozech v trase Bystričany - Pezinok - Šenkvice (pro rekonstrukci úseku Pezinok - Šenkvice pro traťovou rychlost 160 km/h).
Pro úplnost dodáváme, že kromě lokomotiv 742.618 a 742.634 TOOŽ se v úseku Trnava - Pezinok v rámci uvedené rekonstrukce trati objevují také stroje T 448.0687 (Železničné stavby Košice), 730.632, 797.701 a 701.480 (všechny tři Elektrizace železnic Praha).
Horní snímek z 30. října 2004 představuje lokomotivy 742.618 a 742.634 TOOŽ v službách SŽDS odstavené v žst. Šenkvice. Na dolním snímku z 5. srpna 2004 je zachycena uvedená souprava vozů Faccpp ČD v čele se strojem 742.024 ZSSK.
Text a foto Lukáš Šafář
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2019