SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Prosinec 2004

Zátěžová zkouška nového mostu přes Seifertovu ulici v Praze
Dne 6. 12. 2004 proběhla zátěžová zkouška východní poloviny nového železničního mostu přes Seifertovu ulici v Praze. Šlo o poslední velkou prohlídku, po které bude most v noci z 11. na 12. prosince, tj. od zahájení platnosti grafikonu vlakové dopravy 2004/2005 dán do trvalého užívání.
Výstavbu nového mostu přes Seifertovu ulici si vyžádal žalostný stav a nízká světlá výška předchozích jednokolejných ocelových mostů, které pocházely z roku 1895. Stavba proběhla ve dvou etapách. První etapa byla dokončena již před dvěma lety 12. 11. 2002 a byla ukončena taktéž zátěžovou zkouškou, které se účastnily parní lokomotivy 498.106, 475.101, 475.111 a 556.0506.
Nový železniční most o délce přemostění 28 metrů je ocelo-betonové konstrukce, tvořené 73 ocelovými nosníky proměnné výšky. Nová mostní konstrukce stojí na zcela nových opěrách, které jsou založeny na velkoprůměrových pilotách o průměru 900 mm a 1200 mm. Hloubka pilot je od 4 do 12 metrů až na skalní podklad. Most je koncipován jako navazující stavba budoucího tzv. Nového spojení, jehož výstavba se právě začíná naplno rozbíhat.
Pro letošní zátěžovou zkoušku bylo použito čtyř parních lokomotiv, konkrétně děčínské „šlechtičny“ 475.179, pražského „albatrosa“ 498.022, „němky“ 555.0153 Herkules KHKD a druhé „šlechtičny“ 475.111 IMC Plzeň. Zkouška probíhala od osmé hodiny ranní ve dvou etapách. Nejprve byl most vystaven hmotnosti všech čtyř lokomotiv, ke konci jen dvou (498.022 a 475.111). Zkouška byla ukončena krátce po 12. hodině polední.
Na snímku, pořízeném v 10:30, zatěžují most všechny čtyři přítomné lokomotivy.
Text a foto Dušan Vacek
 
 
 
 
26. 8. 2019 © SPŽ 0 Verze 1.3