U příležitosti oslav 60 let osvobození Krakova a Osvětimi byly ve dnech 26. 1. 2005 - 1. 2. 2005 na žádost italských železnic (FS) zavedeny zvláštní vlaky. Soupravy byly 11 až 14vozové, převážně řazené z lehátkových vozů FS.
26. ledna byly zavedeny vlaky v trase Firenze S.M.N - Břeclav - Petrovice u K. - Oświęcim. Na tratích SŽDC jely vlaky z Břeclavi do Petrovic u Karviné pod čísly 1. nsl 202 a 2. nsl 202. První vlak 1. nsl 202 odvezla lokomotiva řady 362 z Břeclavi do Starého Města u Uherského Hradiště, kde následoval přepřah za lokomotivu řady 163, která jej odvezla do Petrovic u Karviné. V Petrovicích převzala zvlášní vlak polská lokomotiva EP 07. Druhý vlak 2. nsl 202 odvezl stroj řady 363 v celé trase z Břeclavi do Petrovic u K., kde ji vystřídala polská kolegyně řady ET 41.
Dne 28. 1. jely zvlášní vlaky v trasách Torino P.N. - Břeclav - Petrovice u K. - Kraków Główny pod číslem 1. nsl 202, a Brescia - Břeclav - Petrovice u K. - Kraków Płaszów pod číslem 1. nsl. 104. Na zvláštních vlacích dne 28. 1. se objevily lokomotivy 363 z DKV Ostrava a 163 z DKV Česká Třebová obdobně jako dne 26. 1., kdy lokomotiva řady 362 byla DKV Brno a lokomotiva řady 163 DKV Ostrava.
Návraty zvlášních vlaků následovaly 29. a 31. ledna. Dne 29. 1. odjely zvlášní vlaky v trase Kraków Główny - Petrovice u K. - Břeclav - Firenze S.M.N. pod čísly 1. nsl 203 a 2. nsl 203, které byly vedeny v úseku Petrovice u K. - Břeclav stroji řady 363 DKV Brno a DKV Ostrava.
Dne 31. 1. odjely vlaky v trasách Kraków Główny - Petrovice u K. - Břeclav - Torino P.N., a Kraków Płaszów - Petrovice u K. - Břeclav - Brescia. V úseku Petrovice u K. - Břeclav byly vlaky vedeny pod čísly 1. nsl. 203 a 1. nsl. 105. Na vozbě se podílely opět lokomotivy řady 362 DKV Brno a 363 DKV Ostrava.
Na horním snímku ze dne 26. 1. 2005 opouští 1. nsl 202 s lokomotivou PKP EP07-410 Petrovice u Karviné. Na dolním snímku ze dne 28. 1. 2005 se k zastávce Hladké Životice blíží 1. nsl 202 v čele se strojem 163.087 ČD.
Text Martin Konečný, foto Jiří Vaněk
|