V roce 2004 byla v závodě Siemens München-Allach vyrobena lokomotiva ER 20‑009 (výr. č. 21033), která byla 16. 8. 2004 zařazena do lokomotivního poolu Siemens Dispolok. Odtud ji zakoupila firma LTE Logistik- und Transportgesellschaft mbH (LTE). 27. prosince 2004 byla lokomotiva vlastní silou dopravena z Mnichova do dílen ÖBB Wiener Neustadt, kde bylo odstraněno původní označení a dosazeno nové - 2016.903. 29. prosince pak absolovala předávací jízdu a posléze byla nasazena do provozu.
Později se lokomotiva objevila v dílnách ÖBB Technische Services Linz, kde byly provedeny některé konstrukční úpravy (např. odstranění zařízení pro vytápění vlaku, zvětšení palivové nádrže). Lokomotiva poté získala nový lak v kombinaci modré a stříbrné, který byl posléze doplněn o nálepky s označením svého nového vlastníka a aliance European Bulls, jehož je LTE členem. Prezentace této lokomotivy v novém kabátě se uskutečnila 5. dubna 2005 v závodě Siemens Wien-Simmering.
Lokomotiva by měla být nasazována především na přepravu ucelených vlaků petrolkoksu z rafinerie firmy OMV Deutschland v bavorském Burghausenu (přípojová stanice Wackerwerk-Marathonwerk) pro firmu Slovalco v Žiaru nad Hronom (dopravcem na Slovensku je LTE Slovakia). Její první cesta na Slovensko však směřovala do Popradu-Tater, odkud 8. dubna vezla ucelenou soupravu nových vozů řady Fans, které pro firmu EuroLuxCargo (součást kapitálové skupiny lucemburských železnic CFL) vyrobila Tatravagonka Poprad.
Již pravidelné nasazení lokomotivy dokumentuje snímek vlaku 47195 Wackerwerk-Marathonwerk - Žiar nad Hronom pořízený 15. dubna 2005 u stanice Pirach v Německu.
Text Petr Štefek, foto Kajetan Steiner
|