SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Květen 2005

Nepřetržitá výluka na trati Ostrava-Svinov - Opava východ
Po několika odkladech začne 14. 5. 2005 nepřetržitá výluka na trati Ostrava-Svinov - Opava východ, která by měla skončit 14. 10. 2005. Přípravné práce jako např. budování základů trakčních podpěr a kabelových tras byly prováděny v denních výlukách již od podzimu loňského roku.
Z ekonomických důvodů byl proti původnímu plánu změněn rozsah stavby pro rok 2005. Práce budou probíhat pouze v úseku Ostrava-Svinov - Háj ve Slezsku km 276,340 (včetně), místo původně plánovaného Ostrava-Svinov - Opava-Komárov. Realizace zbývajícího úseku Háj ve Slezsku km 276,340 (mimo) - Opava východ se předpokládá v roce 2006. Ukončení celé stavby je plánováno v listopadu 2006 a zahájení elektrického provozu v GVD 2006/2007.
Po dobu výluky bude osobní i nákladní doprava mezi Ostravou-Svinovem a Opavou východ přerušena. Přeprava cestujících mezi stanicemi Opava východ a Štítina bude zajišťována osobními vlaky (mimo vlaků 3410, 3411, 3454, 3419 a 3414), ve Štítině se uskuteční přestup na náhradní autobusovou dopravu. Všechny rychlíky a výše uvedené osobní vlaky budou nahrazeny autobusy v úseku Ostrava-Svinov - Opava východ. Vlaky s předpokládanou vysokou frekvencí budou nahrazeny přímými i zastávkovými autobusy. Náhradní autobusová doprava bude zajištěna čtyřmi linkami označenými čísly 960, 961, 962 a 969. Obsluha vleček bude omezena jen částečně. Vlečku DALKIA Česká republika Třebovice (zaústěna do žst. Ostrava-Svinov) nebude možné obsluhovat mezi 27. 6. a 1. 7., vlečky z žst. Ostrava-Třebovice mezi 9. 6. a 7. 8.
Investorem výše uvedené stavby je SŽDC, zhotovitelem je sdružení firem s názvem „Sdružení Elektrizace Svinov - Opava„“ složené z firem TCHAS, ŽS Brno, TOMI-REMONT, FIRESTA a SUBTERRA. Během stavby budou modernizovány všechny železniční stanice, zastávky i traťové úseky. Bude provedena komplexní rekonstrukce železničního svršku i spodku, mostů, propustků, modernizace sdělovacího i zabezpečovacího zařízení včetně zabezpečení všech přejezdů. Úpravy se nevyhnou ani staničním budovám a nástupištím. Nově bude řešeno osvětlení svítidly umístěnými na trakčních podpěrách a také napájení zabezpečovacího zařízení pomocí statických měničů z trakčního vedení DC 3000 V (jako na některých úsecích I. nebo II. koridoru). Na celé trati bude vybudováno trakční vedení napájené soustavou DC 3000 V ze stávající napájecí stanice (NS) Ostrava-Svinov a nově vybudované NS Opava východ.
Na snímku ze dne 29. 10. 2005 vidíme pracovní vlak Elektrizace železnic Praha s lokomotivou 702.653 v žst. Děhylov během přípravných prací.
Text a foto Jiří Vaněk
 
 
 
 
9. 5. 2024 © SPŽ 0 Verze 1.3