V září loňského roku byl do Krnovských opraven a strojíren přistaven k modernizaci přípojný vůz řady Btn 053.072 z DKV Česká Třebová, PJ Hradec Králové. Vůz řady Btn byl v minulosti již modernizován na řadu 042, která byla zaměřena na zkoušení nového typu podvozku se vzduchovým vypružením.
V letošním roce byla dokončena v pořadí již druhá modernizace vozu řady Btn, která byla zaměřena převážně na úpravu a unifikaci interiéru s motorovými vozy řady 854. Původní dva oddíly pro cestující byly nahrazeny jedním velkoprostorovým oddílem. Zachována jsou původní sedadla pouze s novými potahy, které jsou laděny podobně jako u motorových vozů řady 854 nebo 843. V oddíle pro cestující byla dosazena polospouštěcí okna s bezpečnostními tónovanými skly. Úprav se dočkaly také oba nástupní prostory, kde jsou instalovány předsuvné dveře. Na prvním představku je situován hlavní elektrický rozvaděč a nová buňka WC, na druhém představku je prostor pro přepravu jízdních kol. Vůz je vybaven informačním systémem pro cestující, podobně jako vozy řady 043 a UIC kabelem umožňujícím komunikaci s motorovým vozem.
Modernizovaný přípojný vůz Bdtn 054.240 byl 8. září předán ČD a v DKV Olomouc byl zařazen do zkušebního provozu v oběhu Os 3502 / R 825 / R 826 / Os 3513 v soupravě 843 + 054.2 + 943. Vozy Bdtn jsou určeny pro provoz s motorovými vozy řady 854 a připravovanými řídicími vozy řady 954, z čehož vyplývá i jejich zařazení do DKV Praha a Česká Třebová. První vůz řady 054.2 bude po ukončení zkušebního provozu zařazen do DKV Praha.
Na snímku z 1. října 2005 je zachycen R 826 (Opava východ - Olomouc hl. n.) ve složení 943.006 + 054.240 + 843.019 před stanicí Valšov.
Text a foto Pavel Větříšek
|