Od nového GVD 2005/2006 dojde z důvodu postupného útlumu šestinápravových elektrických lokomotiv k opětovnému snížení turnusové potřeby řad 181 a 182 (zůstanou jen dva turnusované stroje). V nákladní dopravě je touto dobou nasazeno pouze 8 lokomotiv řady 181 (inv. čísla 008, 047, 069, 084, 114, 115, 126 a 150) a 14 řady 182 (inv. čísla 011, 038, 070, 071, 072, 074, 080, 099, 100, 118, 134, 152, 155 a 157, eventuálně muzejní 168). Chybějící „šestikoláky“ jsou ve velkém počtu nahrazovány řadami 162 a 163 a staršími 122, 123 a 130 se současným prodloužením jejich vozebních ramen. Vzhledem k nedostatečnému počtu zaskakujících hnacích vozidel se ale mohou v čele nákladních vlaků objevit i ty lokomotivy, pro něž jsou takové výkony naprosto netypické. Nasazování lokomotivy 150.013 v týdnu od 21. 11. do 27.11. v nákladní dopravě je reálným vyústěním tohoto stavu. Od nového GVD 2005/2006 se navíc s touto řadou budeme v čele nákladních vlaků setkávat pravidelně. V rámci TS 106 budou v úseku Praha-Uhříněves - Otrokovice (a zpět) vozit pár kontejnerového nákladního expresu Nex 54123/2 do Lípy nad Dřevnicí (v úterý do Otrokovic), resp. Nex 51420/1 (ve čtvrtek večer zpět do Prahy). Personálně bude vlak veden strojvedoucími PJ Olomouc.
Na snímku z 23. 11. 2005 je zachycen stroj 150.013 poté, co v České Třebové převzal těžký Pn 60402 Ostrava - Nymburk po 181.047. Do České Třebové přivezl „banán“ ucelený Nex 48251 z Berouna (prací prášky z Procter&Gamble Rakovník). Tento vlak je turnusově veden řadou 182, ale poslední „šestikolák“ k využití (konkrétně 181.114) opustil Prahu již po poledni.
Text Michal Kozuk a Jakub Šimoník, foto Michal Kozuk
|