SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               


Červen 2006

Zkoušky nové vícesystémové lokomotivy řady E 403
Od poloviny června se na zkušebním okruhu v Cerhenicích kromě nové jednotky ETR 600 nachází další zajímavé italské vozidlo. Jde o novou vícesystémovou (1,5 kV DC; 3 kV DC; 15 kV, 16,7 Hz a 25 kV, 50 Hz) čtyřnápravovou lokomotivu řady E 403 (někdy také označovaná jako E 402C) z produkce firmy AnsaldoBreda, která je určena pro společnost Trenitalia.
Lokomotivní skříň je stejné konstrukce i rozměrů jako u lokomotivy E 402B (viz Italský "Eurosprinter" E 402B). Elektrickou výzbroj (asynchronní trakční motory, trakční měniče a řízení) tentokrát dodala společnost AnsaldoBreda. Trakční měniče jsou na bázi vodou chlazených IGBT prvků. Trakční transformátor, který je navržen jako dvoufrekvenční a má vyvedené i odbočky pro napájecí napětí 25 kV, dodala společnost ABB Séchron SA. Brzdová výzbroj včetně systému protismyku je od společnosti Faiveley. Stanoviště strojvedoucího je značně spartanské a ani vzdáleně nepřipomíná koncepci jednotného stanoviště strojvedoucího (EUDD).
Na prvním snímku z 30. června 2006 je zachycena lokomotiva E 403.001 Trenitalia spolu s měřicím vozem VUZ č. 050 na zkušebním okruhu ve Velimi. Druhý snímek pořízený stejného dne představuje stanoviště strojvedoucího E 403-001.











Uspořádání dvojkolí
Bo' Bo'
Napájecí systémy
1,5 kV DC; 3 kV DC; 15 kV; 16,7 Hz AC; 25 kV, 50 Hz AC
Maximální výkon
6 000 kW
Trvalý výkon při rychlostech 76 - 180 km/h
5 600 kW
Max. výkon na 1,5 kV DC
2 800 kW
Max. výkon EDB
3 350 kW
Max. výkon EDB na 1,5 kV DC
2 000 kW
Max. tažná síla na obvodu kol
315 kN
Rozvor podvozku
2 850 mm
Vzdálenost otočných čepů
10 450 mm
Délka
19 990 mm
Šířka
3 000 mm
Průměr nových kol
1 100 mm
Celková hmotnost
88,5 t
Maximální rychlost
180 km/h

Text a foto Jiří Konečný
 
 
 
 
9. 8. 2025 © SPŽ 0 Verze 1.3