|
Červen 2006
Zkoušky nové vícesystémové lokomotivy řady E 403
|
|
 |
 |
Od poloviny června se na zkušebním okruhu v Cerhenicích kromě nové jednotky ETR 600 nachází další zajímavé italské vozidlo. Jde o novou vícesystémovou (1,5 kV DC; 3 kV DC; 15 kV, 16,7 Hz a 25 kV, 50 Hz) čtyřnápravovou lokomotivu řady E 403 (někdy také označovaná jako E 402C) z produkce firmy AnsaldoBreda, která je určena pro společnost Trenitalia.
Lokomotivní skříň je stejné konstrukce i rozměrů jako u lokomotivy E 402B (viz Italský "Eurosprinter" E 402B). Elektrickou výzbroj (asynchronní trakční motory, trakční měniče a řízení) tentokrát dodala společnost AnsaldoBreda. Trakční měniče jsou na bázi vodou chlazených IGBT prvků. Trakční transformátor, který je navržen jako dvoufrekvenční a má vyvedené i odbočky pro napájecí napětí 25 kV, dodala společnost ABB Séchron SA. Brzdová výzbroj včetně systému protismyku je od společnosti Faiveley. Stanoviště strojvedoucího je značně spartanské a ani vzdáleně nepřipomíná koncepci jednotného stanoviště strojvedoucího (EUDD).
Na prvním snímku z 30. června 2006 je zachycena lokomotiva E 403.001 Trenitalia spolu s měřicím vozem VUZ č. 050 na zkušebním okruhu ve Velimi. Druhý snímek pořízený stejného dne představuje stanoviště strojvedoucího E 403-001.
Uspořádání dvojkolí |
Bo' Bo' |
Napájecí systémy |
1,5 kV DC; 3 kV DC; 15 kV; 16,7 Hz AC; 25 kV, 50 Hz AC
|
Maximální výkon |
6 000 kW |
Trvalý výkon při rychlostech 76 - 180 km/h |
5 600 kW |
Max. výkon na 1,5 kV DC |
2 800 kW |
Max. výkon EDB |
3 350 kW |
Max. výkon EDB na 1,5 kV DC |
2 000 kW |
Max. tažná síla na obvodu kol |
315 kN |
Rozvor podvozku |
2 850 mm |
Vzdálenost otočných čepů |
10 450 mm |
Délka |
19 990 mm |
Šířka |
3 000 mm |
Průměr nových kol |
1 100 mm |
Celková hmotnost |
88,5 t |
Maximální rychlost |
180 km/h |
|
|
|