Leden
Únor
Březen
Duben


 

2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Září 2006

Nákup vozidel pro Koleje Mazowieckie
5. září 2006 byla podepsána smlouva o úvěru ve výši 50 mil. EUR mezi Evropskou investiční bankou a polským Mazowieckým vojvodstvím. Tento úvěr bude sloužit na nákup vozového parku pro dopravce Koleje Mazowieckie (KM). Za tyto prostředky bude pořízeno 11 souprav patrových vozů, včetně řídících vozů, ovšem bez lokomotiv. Tyto vratné soupravy budou nabízet 360 míst k sezení a mají být nasazeny na nejvytíženějších příměstských spojích v okolí polské metropole. Klimatizované soupravy by měly jezdit rychlostí až 160 km/h a taženy, resp. sunuty budou novými elektrickými lokomotivami, které si chtějí KM pořídit formou leasingu. Ještě v říjnu tohoto roku by mělo být zahájeno výběrové řízení na dodávky těchto souprav tak, aby první souprava byla dodána na konci roku 2007, zbývajících deset pak do konce roku 2008.
Kromě těchto souprav nakoupí vojvodství pro KM také 10 elektrických jednotek typu FLIRT od společnosti Stadler Bussnang AG. Smlouva na dodávku těchto jednotek (včetně dalších čtyř kusů pro Slezské vojvodství) byla podepsána již 28. června 2006 a firma Stadler se současně zavázala, že vybuduje svůj závod v polských Siedlcích.
KM však rozšiřují svůj vozidlový park také nákupem starších motorových vozů řady 627 a 628 od DB Regio. Jako první dorazily na podzim 2005 vozy 628.102, 628.105 a dvoudílná jednotka 628.008/018. Na počátku roku 2006 pak byly dodány motorové vozy 627.003, 005, 008, 101, 104, jednotky 628.001/011, 002/012, 003/013, 009/019. Dodán byl také vůz 628.004, tedy jedna polovina jednotky řady 628, který je využíván jako zdroj náhradních dílů. Tyto vozy, resp. dvouvozové jednotky jsou pod řadovým označením VT627 a VT628 provozovány na méně využívaných spojích KM, z nichž některé nyní jezdí po tratích, které byly i několik let bez osobní dopravy.
K takovým tratím patří i 88 km dlouhý úsek Nasielsk - Sierpc, kde byla osobní doprava obnovena od 1. června 2006. V současnosti je zde provozováno pět párů osobních vlaků tvořených solo motorovými vozy řady VT627. Jeden z těchto vozů - VT627-105 - je zachycen dne 8. září 2006 v depu Sierpc během přestávky mezi spoji.
Text a foto Petr Štefek
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2019