SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Říjen 2006

Výměna motorových vozů řady 843 za řadu 854 v Brně
Nový jízdní řád Českých drah, který vstoupí v platnost v neděli 10. prosince 2006, přinese, jako již tradičně, několik změn v dislokaci hnacích a hnaných vozidel. V jarních měsících tohoto roku vyhlásilo Ministerstvo dopravy ČR výběrové řízení na provozování rychlíkových spojů na tratích Pardubice - Liberec a Plzeň - Most. Další výběrové řízení vyhlásil také Liberecký kraj, a to na provozovatele osobních vlaků na tratích Liberec - Tanvald a Tanvald - Harrachov. V těchto výběrových řízeních uspěl dopravce České dráhy, mimo jiné také díky závazku, že na tyto spoje nasadí motorové vozy řady 843 společně s přípojnými vozy řady 043 a řídicími vozy řady 943. Od okamžiku zveřejnění výsledků výběrových řízení tak bylo jasné, že při stávající dislokaci motorových vozů řady 843 není možné vozbu rychlíků na těchto ramenech zvládnout a motorové vozy řady 843 a k nim určené přípojné a řídicí vozy se ocitnou v nových působištích, a to v DKV Plzeň a v DKV Ústí nad Labem, PJ Liberec, kam budou přesunuty z DKV Brno, PJ Horní Heršpice a DKV Ústí nad Labem, PJ Děčín.
Výkony obou dep, které jsou nyní zajišťovány řadou 843, budou od 10. prosince 2006, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád, převedeny do motorových vozů řady 854, případně jiných řad. Zatímco děčínské výkony si částečně rozdělí „edity“ PJ Liberec a vozy dalších řad v rámci DKV (mimo jiné také nově dodané jednotky „Regionova“), výkony PJ Horní Heršpice zabezpečí vozy, které budou do DKV Brno předislokovány z dep, ve kterých je v současnosti řada 854 již provozována. V novém jízdním řádu bude v PJ Horní Heršpice turnusováno 7 vozů řady 854 ve dvou turnusových skupinách, a to v jednodenní TS 830 a v šestidenní TS 831. K motorovým vozům budou do DKV Brno ještě předislokovány přívěsné vozy řad 053 a 054 a dva řídicí vozy řady 954. Pro DKV Brno, PJ Horní Heršpice to v praxi znamená další „generační“ obměnu vozidel během krátké doby. Aby bylo možné v PJ Horní Heršpice tuto změnu řad lépe zvládnout, byl sem za účelem zácviku personálu předisponován z DKV Česká Třebová, PJ Trutnov vůz 854.203, přezdívaný „Terezka“. Své dosavadní trutnovské působiště opustila „Terezka“ v úterý 3. října odpoledne na postrku vlaku Sp 1787 a hned následující den dopoledne vykonala zkušební jízdu se třemi přívěsnými vozy řady 050 z Brna-Horních Heršpic do Střelic a zpět. Od pátku 6. října je za účelem zácviku strojvedoucích nasazován vůz 854.203 v pracovní dny na vlaky Os 4832 z Brna hl. n. do Okříšek, Os 4880 z Okříšek do Jihlavy a Os 4819 z Jihlavy do Brna. V sobotu a neděli pak na vlaky Os 4816 a Os 4819 mezi Brnem a Jihlavou.
Horní snímek z pátku 6. října 2006 zachytil symbolické setkání vozů odcházející a nastupující řady pod brněnskou katedrálou sv. Petra a Pavla na Petrově, a to vozy 843.012 v čele vlaku Os 4446 do Ivančic a 854.203 v čele vlaku Os 4832 do Okříšek. Dolní snímek z téhož dne pak dokumentuje první nasazení „Terezky“ se dvěma vozy řady 050 na vlaku Os 4832 při průjezdu zastávkou Troubsko.
Text a foto Jan Palán
 
 
 
 
7. 7. 2020 © SPŽ 0 Verze 1.3