Dalším polským dopravcem, který se chystá provozovat „raguliny“ řady BR232, se po firmě PCC Rail Szczakowa (viz
) stala společnost Przedsiębiorstwo Transportu Kolejowego i Gospodarki Kamieniem (PTKiGK) Zabrze. Do provozu by měly být nasazeny celkem tři stroje této řady, přičemž dva kusy již firma obdržela. Jedná se o lokomotivy BR232-008 a BR232-010.
Stroj BR232-008 byl původně provozován u východoněmecké Deutsche Reichsbahn pod číslem 131.018 (Lugansk 0120/1973). Lokomotiva BR232-010 byla vyrobena jako TE109-015 (Lugansk 0842/1978) pro sovětské železnice SŽD. Obě lokomotivy se v roce 1999 sešly u německého dopravce Eisenbahn-Betriebs-Gesellschaft, odkud je o rok později odkoupila společnost Adtranz Lokpool, tedy pozdější součást Bombardier Transportation, která je pod čísly W232.08 a W232.10 pronajímala různým firmám.
Jako první se do Polska dostal stroj W232.08, který potenciálním zákazníkům představila poznańská firma Sigma na veletrhu TRAKO 2005 (viz článek
Trako 2005). V roce 2006 pak byly oba stroje opraveny v dílnách ZNTK Poznań a na konci léta je převzala firma PTKiGK Zabrze. Od té doby až do současnosti (začátek listopadu) stojí obě lokomotivy v depu dolu Knurów a čekají na vyřízení potřebných dokumentů u drážního úřadu UTK.
Na snímku pořízeném 9. září 2006 v Knurówě jsou zachyceny lokomotivy BR232-010 a BR232-008 v nátěru, který PTKiGK Zabrze používá pro své skříňové lokomotivy.
Text Petr Štefek, foto Krzysztof Malinowski
|