Už rok běží program vyvazovacích oprav a úprav pro provoz na síti polských železnic na elektrických lokomotivách řady 182 ČD v Dílně pro opravy vozidel (DPOV) Přerov. Doposud expedované lokomotivy nesly po nátěrové obnově zjednodušenou obdobu původního nátěru z výroby, který je u Českých drah od roku 1997 jednotným barevným řešením.
Na základě dalších úmluv mezi majitelem a nájemcem, kterým je firma CTL Logistics, bylo dohodnuto uplatnění jejího firemního nátěru i na tyto lokomotivy. A tak zatímco dosud se jím honosily vlastní elektrické lokomotivy řad ET21, ET22, ET13 (ex 140 ZSSK Cargo) nebo ET05 (ex 121 ZSSK Cargo), je u opravovaných lokomotiv dosazován počínaje prosincem 2006. První takto nalakovanou byla 182.156 v DPOV-PPO Olomouc, dokončená počátkem ledna 2007. Krátce předtím prodělala vyvazovací opravu v DPOV-PSO České Budějovice. Záhy ji následovala 182.160 v DPOV-PPO Břeclav, kterou však oprava a nezbytné úpravy teprve čekají. Stejným barevným řešením je nově opatřena i původem slovenská lokomotiva 182.005, která byla v DPOV-PSO Přerov na dokončovacích pracích.
Na snímku z 15. ledna 2007 se poprvé na slunečních paprscích hřeje lokomotiva 182.160, zachycená na severní točně břeclavského depa. Podle původních světel, chybějících sběračů a zašlého nátěru pojezdu je zřejmé, že ji teprve čeká náročné uvedení do provozního stavu.
Text a foto Leoš Tomančák
|