Elektrické lokomotivy řady EU06 vyrobily britské firmy The English Electric Co. Ltd. a Associated Electrical Industries Ltd. pro polské dráhy PKP v roce 1962 v počtu 20 kusů. Po více než čtyřiceti letech aktivní služby byly tyto lokomotivy - nyní ve vlastnictví PKP Cargo - postupně odstavovány.
Vzhledem k nedostatku lokomotiv pro vozbu rychlíků, na které musely být často nasazovány šestinápravové nákladní lokomotivy ET22, však začaly být lokomotivy EU06 na konci loňského roku znovu přistavovány do opravy. Jako první opravený stroj vyjela v prosinci 2006 z dílen PKP Cargo Kraków-Prokocim lokomotiva EU06‑01. Počátkem tohoto pak byly v Krakówě opraveny lokomotivy č. 07 a 12, po opravě v ZNLE Gliwice pak vyjely stroje č. 17, 18 a 20. Další stroje by je měly následovat.
Lokomotivy EU06 nasazuje domovské depo Kraków na expresní vlaky PKP Intercity i na rychlíky společnosti PKP Przewozy Regionalne. Na výkonu pro posledně jmenovanou společnost je zachycena lokomotiva EU06‑18, která projíždí 25. března úsekem Gliwice Łabędy - Gliwice s rychlíkem č. 63100 „Roztocze“ Wrocław Główny - Zamość.