Na přelomu 80. a 90. let minulého století vyrobila firma Pafawag Wrocław dva prototypy třídílných jednotek řady EW60 (tovární typ 6WE), které byly určeny pro příměstký provoz mezi stanicemi a zastávkami s vysokými nástupišti (vozidlo nemá nástupní schůdky). Přestože bylo původně předpokládáno použití modernější elektrické výzbroje, nakonec byly jednotky vybaveny zastaralou odporovou regulací. Výroba sériových jednotek nebyla nikdy zahájena. Obě prototypové jednotky byly nasazeny do provozu až v roce 1993, a to na městské rychlodráze SKM v Trojměstě. Tam jezdily do roku 2001 a od té doby čekaly na svůj další osud odstavené v depu SKM Gdynia Cisowa.
V roce 2005 pak obě jednotky zakoupil Úřad maršálka Mazovského vojvodství pro společnost Koleje Mazowieckie, které se potýkaly s nedostatkem vozidel. Jednotky byly přistaveny do dílen ZNTK Mińsk Mazowiecki, kde byla provedena jejich modernizace. Ta spočívala především v dosazení nové elektrické výzbroje s měniči na bázi IGBT prvků, výměně vybavení prostor pro cestující i stanoviště strojvedoucího, dosazení nových laminátových čel aj. Samozřejmostí je nový nátěr dle barevného schematu provozovatele. Obě modernizované jednotky byly oficiálně představeny 2. června 2007 a od té doby se s nimi můžeme setkat v příměstské dopravě v okolí polského hlavního města.
Na snímku z 6. září 2007 je zachycen osobní vlak 9214 Skierniewice - Warszawa Wschodnia sestavený z obou zmiňovaných jednotek při průjezdu odbočkou Miedniewice.