Ještě na počátku roku 1995 bylo v provozu 72 kusů těchto lokomotiv, ale během následujících několika let byly všechny stroje staženy z provozu. Dvě lokomotivy (č. 10905 a 10976) si SBB-CFF-FFS ponechaly jako muzejní, dalších 18 kusů bylo prodáno společnosti Classic Rail za částku odpovídající desetinásobku ceny šrotu.
Mezi lokomotivy, které v roce 1996 získal Classic Rail, patří i stroje č. 11010 (od roku 1932 měla najeto 7,98 mil. km) a 10950 (od roku 1931 najeto 7,02 mil. km). Tyto dvě lokomotivy si na počátku roku 2007 pronajal dopravce rail4chem s výhledem na použití v nákladní dopravě,
např. pro vlaky s pohonnými hmotami z Basileje do Glattbruggu, Cornaux nebo Bettwiesenu. Proto byl v dílnách Oberwinterthur na tyto lokomotivy namontován švýcarský vlakový zabezpečovač ZUB 121. Zatím však obě lokomotivy stále čekají odstavené u depa ve Winterthuru na svoji další budoucnost. Je zřejmé, že u takto starých lokomotiv jsou problémy zejména s náhradními díly, jedna z lokomotiv měla navíc zkrat na transformátoru.
Na snímku z 19. října 2007 jsou lokomotivy Ae 4/7 10950 a 11010 zachyceny odstavené u depa Winterthur.
Text a foto Matthias Haag, spolupráce Petr Štefek
|