Leden
Únor
Březen
Duben


 

2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Říjen 2007

Nové firemní barvy polského dopravce NZTK
Od října tohoto roku přijal polský dopravce Nadwiślański Zakład Transportu Kolejowego (NZTK) nové firemní barevné schéma pro své lokomotivy. Dosud byly lokomotivy této společnosti opatřeny nátěry podle polských zvyklostí pro danou řadu, např. modrý nátěr se žlutým pruhem pro řadu T448p a nátěr v kombinaci zelené a žluté s červeným rámem pro „čmeláky“ řady S200. Firemní příslušnost k NZTK byla zřejmá pouze z velkého žlutého loga společnosti na kapotách těchto lokomotiv. Nově budou lokomotivy NZTK postupně opatřovány nátěry v kombinaci červené a bílé s tmavě šedým rámem a střechou. Postupně by měl být do této podoby upraven celý lokomotivní park firmy, který v tuto chvíli čítá 14 lokomotiv řady S200, 8 lokomotiv T448p, 12 lokomotiv SM42 a 2 stroje SM31. Železniční vozy NZTK byly firemními barvami v kombinaci červené a tmavě šedé opatřovány již dříve.
Vůbec prvním strojem, který je opatřen novým firemním nátěrem, je lokomotiva S‑261 (ČKD 13061/1983). Ta se 2. října 2007 vrátila z hlavní opravy, kterou provedla společnost PTK Tabkol v Rybniku. V rámci této opravy získala nejen nový lak, ale byly též provedeny další drobné modifikace, např. dosazení elektricky poháněných stěračů, nových křesel pro strojvedoucího a jeho pomocníka, umyvadla, zařízení pro kontrolu bdělosti strojvedoucího CA a nová světla. V současnosti (říjen 2007) je na hlavní opravu do PTK Tabkol přistaven další stroj téže řady, konkrétně S‑280 (ČKD 13545/1983), který bude podobně upraven a opatřen novým nátěrem.
Uvedené fotografie nabízejí porovnání původního a nového vzhledu lokomotiv NZTK. Na horním snímku ze 17. září 2007 je zdokumentována lokomotiva S‑263 v původním nátěru na postrku uhelného vlaku pro elektrárnu Siersza, který přejíždí po mostě nad řekou Wisłou v úseku mezi stanicí Oświęcim a zastávkou Gorzów Chorzowski. Dolní snímek z 6. října 2007 pak zachycuje stroj S‑261 s vozy (oboje ve firemním nátěru) loženými uhlím v úseku Górki Sciernie - Piast Ruch II.
Text a horní foto Petr Štefek, spolupráce a dolní foto Andrzej Kabała
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2019