Leden
Únor
Březen
Duben


 

2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Listopad 2007

Prototyp jednotky ETR 610 Cisalpino na zkouškách ve Švýcarsku
Ve dnech 9. a 10. listopadu 2007 zavítal na zkoušky do Švýcarska dlouho očekávaný prototyp jednotky ETR 610.001 Cisalpino. Jednotka se řadí do IV. generace jednotek s nuceným naklápěním vozové skříně z produkce firmy Alstom Ferroviaria Savigliano (dříve Fiat Ferroviaria) známé spíše pod názvem pendolino. Na rozdíl od dvousystémové jednotky ETR 600 Trenitalia (3 kV DC a 25 kV, 50 Hz AC), která byla od 7. června do 2. října 2006 na zkouškách v České republice ve Zkušebním centru VUZ ve Velimi (viz Prototyp jednotky ETR 600 firmy Alstom), a staršího typu ETR 470 (3 kV DC a 15 kV, 16,7 Hz AC) je tato jednotka obdobně jako české pendolino třísystémová (3 kV DC, 15 kV, 16,7 Hz AC a 25 kV, 50 Hz AC). Jednotka bude schválena pro provoz v Itálii, Švýcarsku a v Německu, a proto bude také vybavena zabezpečovacími systémy ETCS, LZB, PZB, ZUB, Signum a SCMT.
Dodávky čtrnácti souprav ETR 610 pro společnost Cisalpino měly být zahájeny v průběhu léta 2007 a od nového jízdního řádu 2007/08 již měly jezdit v pravidelném provozu. Vzhledem ke zpoždění v dodávkách se tak pravděpodobně v plnosti nestane. Nasazení jednotek se předpokládá na spojích Basilej – Bern – Lötschberg (Basistunnel) – Brig – Simplon – Itálie, kde nahradí klasické soupravy společnosti Cisalpino vedené pronajatými vícesystémovými lokomotivami řady Re 484. Spoj do Florencie začne navíc v průběhu roku 2008 zajíždět až do Říma.
Pro cestující jsou vlaky pohodlnější než předchozí typ ETR 470 a navíc budou vybavené internetovým připojením, Wi-Fi technologií a obrazovkami. Budou mít také elektronické zobrazení rezervovaných míst (jako např. u souprav ICE v Německu) a nástup přizpůsobený pro handicapované. Starší soupravy ETR 470, které jsou nechvalně známé svými častými zpožděními a nespolehlivostí, budou i nadále nasazovány na spojích Schaffhausen – Zürich – Gotthard – Itálie.
Horní snímek ze dne 9. listopadu 2007 zachycuje jednotku ETR 610.001 během pobytu v depu SBB-CFF-FFS Zürich Geroldstrasse. Dolní fotografie dokumentuje stav interiéru jednotky v průběhu zkoušek ve Švýcarsku.
Text a foto Matthias Haag, spolupráce Jiří Konečný
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2019