S přechodem na nový grafikon vlakové dopravy (GVD) 2007/2008 dne 9. prosince 2007 dojde k ukončení tříletého provozu elektrických lokomotiv řady 371 ČD na spojích EuroCity Berlin-Warszawa-Express v úseku Berlín - Rzepin (první stanice na území Polska). Nasazení lokomotiv řady 371 ČD na čistě německém výkonu bylo od počátku GVD 2004/2005 dáno tím, že osobní divize DB přišla o dvousystémové lokomotivy řady 180, které jsou shodné s naší řadou 372 a také tím, že s lokomotivami řady 371 bylo možné jezdit po území Německa s maximální rychlostí 160 km/h.
Po nehodě lokomotivy 371.005 v Německu v květnu 2006 (střet na přejezdu u Frankfurtu nad Odrou), byla více než rok na uvedeném výkonu turnusována jen jedna lokomotiva řady 371 ČD a místo druhé jezdil „ragulin“ řady 234, který je schválen k provozu v Polsku. S blížícím se koncem současného GVD ovšem bylo čím dál tím obtížnější lokomotivy řady 371 na těchto výkonech vůbec potkat.
Vzhledem k tomu, že byly v polovině roku 2007 předběžně schváleny k provozu v Polsku čtyřsystémové lokomotivy řady 189 (typ ES64F4) ve verzi H, budou od nového GVD 2007/2008 na EC vlacích mezi Berlínem a Rzepinem nasazeny tyto lokomotivy pronajaté od společnosti Railion Deutschland. Již v průběhu GVD 2006/2007 došlo v úseku Berlín – Frankfurt nad Odrou k nasazení lokomotiv řady 189 na rychlíky Berlín – Moskva resp. Saratov a Berlín - Štětín.
Na horním snímku z 16. října 2006 přijíždí do cíle své cesty v Berlíně lokomotiva 371.003 na spoji EuroCity Berlin-Warszawa-Express. Na spodním snímku z 18. listopadu 2007 opouští stanici Berlin Hauptbahnhof vlak D 247 Berlín - Moskva v čele s lokomotivou 189.049 Railion Deutschland.