Po provedené modernizaci byla zvýšena traťová rychlost z původních 60 km/h až na maximálních 100 km/h, v oblouku v jižní části nádraží střed byla po výstavbě přeložky zvýšena traťová rychlost z 30 km/h na 60 km/h.
Stavba byla provedena podle projektu společností SUDOP BRNO a Dopravní projektování, zhotovitelem pak bylo sdužení firem Tchas a Firesta. Celkové náklady na stavbu činí 924 mil. Kč a byly financovány z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury a z Evropského fondu regionálního rozvoje. Na výstavbě zastávky Ostrava centrum se finančně podílelo také město Ostrava.
Snímek pořízený 7. prosince 2007 zachycuje zvláštní vlak Os 1. nsl 3116 / R 1. nsl 435 Ostrava uhelné nádraží - Ostrava-Kunčice - Havířov tvořený jednotkou 471.035 při průjezdu nádražím Ostrava střed. Tento slavnostní vlak byl vůbec první vlakem elektrické trakce, který projel tratí mezi ostravským hlavním nádražím a stanicí Ostrava-Kunčice. Dolní snímek pak dokumentuje odjezd téže soupravy ze zastávky Ostrava centrum při zpáteční cestě z Havířova jako vlak R 1. nsl 432 / Os 1. nsl 3149. Pravidelný provoz vlaků v elektrické trakci bude na této trati zahájen od nového GVD, tj. od neděle 9. prosince.
Text a horní foto Petr Štefek, dolní foto Jiří Vaněk
|