Polský soukromý dopravce PCC Rail uzavřel s leasingovou společností CBRail smlouvu o nájmu 15 kusů lokomotiv řady 311D na dobu 10 let. Jedná se lokomotivy, které jsou modernizovány na bázi strojů typu M62 sovětského původu. Ty jsou s použitím technologií americké firmy General Electric (GE) modernizovány v polském závodě NEWAG (viz
Lokomotiva 311D - modernizovaný „sergej“ z NEWAGu). Součásti smlouvy o pronájmu je nejen garance servisu ze strany GE po celou dobu pronájmu, ale také garantovaná provozní spolehlivost kolem 90 %.
Z celé dodávky 15 kusů byly na počátku prosince 2007 ve službách PCC Rail první dva kusy označené 311D-05 a 311D-08. Po zaškolení personálu jsou obě lokomotivy nasazeny především na těžké uhelné vlaky mezi doly v Horním Slezsku a elektroteplárnami společnosti Vattenfall Heat Poland ve Warszawě. Vlak složený ze čtyřiceti vozů, který má hrubou hmotnost 3200 tun, pak ze stanice Zawiercie až do Warszawy (trasa dlouhá přes 250 km - dle konkrétní stanice určení) dokáže odvézt jedna lokomotiva 311D, čímž nahradí např. dvě elektrické lokomotivy řady 3E/1 o jmenovitém výkonu 2 x 1860 kW.
Vedle PCC Rail již tyto lokomotivy provozuje také další polský dopravce Kolej Bałtycka a smlouvu na dodávku dvou obdobných lokomotiv pro rozchod 1520 mm podepsala též firma PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.
Na snímku z 13. prosince 2007 je zdokumentován stroj 311D-05 během přestávky mezi výkony v depu PCC Rail v Sosnowci Jęzoru.