Leden
Únor
Březen
Duben


 

2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Prosinec 2007

Remotorizované lokomotivy 311D v provozu u PCC Rail
Polský soukromý dopravce PCC Rail uzavřel s leasingovou společností CBRail smlouvu o nájmu 15 kusů lokomotiv řady 311D na dobu 10 let. Jedná se lokomotivy, které jsou modernizovány na bázi strojů typu M62 sovětského původu. Ty jsou s použitím technologií americké firmy General Electric (GE) modernizovány v polském závodě NEWAG (viz Lokomotiva 311D - modernizovaný „sergej“ z NEWAGu). Součásti smlouvy o pronájmu je nejen garance servisu ze strany GE po celou dobu pronájmu, ale také garantovaná provozní spolehlivost kolem 90 %.
Z celé dodávky 15 kusů byly na počátku prosince 2007 ve službách PCC Rail první dva kusy označené 311D-05 a 311D-08. Po zaškolení personálu jsou obě lokomotivy nasazeny především na těžké uhelné vlaky mezi doly v Horním Slezsku a elektroteplárnami společnosti Vattenfall Heat Poland ve Warszawě. Vlak složený ze čtyřiceti vozů, který má hrubou hmotnost 3200 tun, pak ze stanice Zawiercie až do Warszawy (trasa dlouhá přes 250 km - dle konkrétní stanice určení) dokáže odvézt jedna lokomotiva 311D, čímž nahradí např. dvě elektrické lokomotivy řady 3E/1 o jmenovitém výkonu 2 x 1860 kW.
Vedle PCC Rail již tyto lokomotivy provozuje také další polský dopravce Kolej Bałtycka a smlouvu na dodávku dvou obdobných lokomotiv pro rozchod 1520 mm podepsala též firma PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.
Na snímku z 13. prosince 2007 je zdokumentován stroj 311D-05 během přestávky mezi výkony v depu PCC Rail v Sosnowci Jęzoru.
Text a foto Petr Štefek
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2019