SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Prosinec 2007

Dodávky jednotek FLIRT (RABe 526) dopravci Schweizerischen Südostbahn AG
Do konce ledna 2008 je předpokládáno dokončení dodávky jedenáctikusové série jednotek FLIRT z výrobního závodu firmy Stadler švýcarskému dopravci Schweizerischen Südostbahn AG (SOB). Na základě smlouvy podepsané 21. ledna 2005 byla první jednotka k SOB dodána 14. února 2007. U SOB jsou tyto jednotky označeny řadou RABe 526 a jsou jim přidělována inventární čísla od 041 do 051. Příchod nových FLIRTů také přináší postupné ukončení provozu elektrických motorových vozů řady BDe 576 (ex BDe 4/4) vyrobených v letech 1959 až 1979.
Elektrické jednotky FLIRT v provedení pro SOB jsou čtyřdílné s uspořádáním pojezdu Bo'2'2'2'Bo' a s hmotností ve službě 120 tun. Jednotka je jednosystémová (15 kV, 16,7 Hz), disponuje trvalým výkonem na obvodu kol 2000 kW a rozjezdovou tažnou silou 200 kN, maximální rychlost činí 160 km/h. Jednotka v provedení pro SOB nabízí 177 míst k sezení (24 v první a 153 ve druhé třídě), přičemž 90 % prostoru pro cestující je v nízkopodlažním provedení. Použitý řídicí systém umožňuje vícečlenné řízení až čtyř jednotek nejen tohoto typu, ale i obdobných jednotek FLIRT firmy SBB-CFF-FFS a jednotek GTW dopravce Thurbo.
Od počátku grafikonu 2007/2008 nasazuje SOB tyto jednotky především na linkách Wädenswil – Einsiedeln (tj. S13 curyšského S‑Bahnu) a Rapperswil – Einsiedeln (linka S40). Tyto linky jsou vedeny po trati se stoupáním až 50 ‰ v úseku Freienbach - Schindellegi-Feusisberg a dále za stanicí Biberbrugg směrem k průsmyku Sattel ve výšce 935 m. n. m. Tím je tato trať mnohem strmější než např. Gotthard (maximální stoupání 26 ‰) nebo Lötschberg (27 ‰) a jednotky FLIRT tak zde mohou plně využít svůj vysoký měrný výkon.
Na snímku pořízeném 12. prosince ve stanici Biberbrugg je zachycena jednotka RABe 526.049 nasazená na lince S13. Dolní snímek z 26. srpna 2007 zachycuje soupravu společnosti SOB s hnacím vozem BDe 576.049 (rok výroby 1959) v úseku Altmatt - Biberbrugg.
Text a horní foto Matthias Haag, dolní foto Petr Nohel, spolupráce Petr Štefek
 
 
 
 
22. 8. 2019 © SPŽ 0 Verze 1.3