V závěru července došlo na Moravě v důsledku nehod k zajímavým provozním událostem. V noci z 25. na 26. července došlo k nehodové události v Prosenicích a traťový úsek Hranice na Moravě - Přerov/Dluhonice se stal na několik hodin neprůjezdným v obou směrech. Doprava tak byla řešena odklony, např. v trati Ostrava Svinov - Krnov - Olomouc byly vedeny rychlíky Silesia a Vltava v obou směrech.
K další nepříjemné provozní události došlo 29. července v souvislosti s výstavbou II. koridoru, kdy se na mostním provizoriu mezi žst. Staré Město u Uherského Hradiště a zastávkou Kostelany nad Moravou zřítila vrtná souprava. Důsledkem byla neprůjezdnost traťového úseku v obou směrech. Osobní vlaky byly v úseku Staré Město u Uherského Hradiště - Nedakonice nahrazeny autobusy a některé nákladní vlaky a vlaky osobní dopravy vyšších kategorií byly odkláněny po trase Staré Město u Uherského Hradiště - Veselí nad Moravou - Bzenec - Moravský Písek. Do této odklonové vozby byly nasazeny veselští „brejlovci“ a „čmeláci“. I v nezávislé trakci se však ne vždy dařilo a tak jeden z nákladních vlaků byl nakonec veden v sestavě „brejlovec-čmelák-eso“, to když na lokomotivě 771.183 vznikl ve Bzenci požár (který byl vzápětí strojvedoucím zlikvidován) a tak musel zaskočit brejlovec 754.063.
Na snímku vjíždí odklon vlaku EC 105 Sobieski s lokomotivami 754.065 a 363.009 do stanice Bzenec.