SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Prosinec 1998

Optimalizace úseku Skalice nad Svitavou - Česká Třebová dokončena
9. prosince se konalo slavnostní otevření 45,7 km dlouhého optimalizovaného úseku I. tranzitního koridoru mezi stanicemi Skalice nad Svitavou - Česká Třebová. Slavnostní vlak s honorací Českých drah vedl „Albatros“ 498.106 s lokomotivní četou DKV Brno, pracoviště Brno dolní nádraží. Symbolický akt uvedení úseku do provozu se uskutečnil přestřižením stuhy v kolejišti zastávky Svitávka. Na optimalizovaném úseku bylo, dle tiskové zprávy GŘ ČD, položeno 20 tisíc tun nových kolejnic, rekonstruováno 57 mostů, 70 přejezdů a vyměněno 80 výhybek. Stavební práce na tomto úseku trvaly od července 1996 a vyžádaly si celkové náklady ve výši 3,6 miliardy korun. Trať Brno - Česká Třebová je tak prvním souvislým zrekonstruovaným úsekem, jehož technické standardy a parametry vyhovují dohodám AGC a AGTC.
Zároveň na tomto úseku pokračují elektrizační práce tak, aby mohl být úsek Brno - Česká Třebová uveden do zkušebního provozu v elektrické trakci k 23. lednu 1999. Pravidelný provoz v elektrické trakci pak bude zahájen 30. května 1999. Jedním z prvních vlaků, které využijí zkrácení jízdních dob po optimalizaci, bude opět zavedený expres „Brněnský drak“, jehož plánovaná jízdní doba mezi stanicemi Brno hl. n. a Praha hl. n. s jedním zastavením v České Třebové je 2 hodiny a 45 minut. Vlaky kategorií EuroCity a InterCity, které jsou dnes vedeny přes Žďár nad Sázavou a Havlíčkův Brod budou na trať č. 260 převedeny až od platnosti GVD 2000/2001.
Text Petr Nohel
 
 
 
 
6. 5. 2024 © SPŽ 0 Verze 1.3