|
Leden 2008
Lokomotivy TRAXX F140 MS v provozu u PKP Cargo
|
|
|
22. listopadu 2007 podepsal polský dopravce PKP Cargo smlouvu se společností Angel Trains o pronájmu šesti kusů elektrických lokomotiv TRAXX F140 MS po dobu tří let. Jedná se o lokomotivy produkované společností Bombardier Transportation, které jsou určeny pro napájecí systémy 15 kV 16,7 Hz AC, 25 kV 50 Hz AC, 3 kV DC a 1,5 kV DC. Lokomotivy tohoto typu ve verzi KG přizpůsobené pro provoz na území Rakouska, Německa a Polska byly schváleny polským drážním úřadem UTK 24. září 2007.
Dohodnutých šest lokomotiv (konkrétně stroje označené řadou E186 s evidenčními čísly 126, 127, 128, 131, 132 a 134) bylo podle kontraktu dodáno v průběhu prosince 2007 do jejich nového domovského depa Poznań Franowo. Následně probíhalo školení strojvedoucích a lokomotivám byly na bočnice instalovány polepy s názvem svého provozovatele. Zároveň lokomotivy obdržely kromě původního označení E186 také novou interní řadu dopravce PKP Cargo: EU43. Jedná se již o druhé obsazení této řady, neboť takto byly dříve označeny objednané, ale neodebrané lokomotivy vyrobené společností Adtranz Pafawag Wrocław v roce 1999, které jsou nyní provozovány italským dopravcem Rail Traction Company.
Na základě dohody mezi dopravci PKP Cargo a Railion Deutschland by měly být tyto lokomotivy od 4. února v pravidelném provozu na nákladních expresech v relaci Poznań Franowo - Seddin. Ještě před zahájením jejich pravidelného nasazování jsou lokomotivy v období od 21. ledna do 3. února provozovány na polských vnitrostátních relacích dopravců PKP Cargo (jeden pár nákladních vlaků Poznań Franowo - Zbąszynek), PKP Przewozy Regionalne (pár vlaků RegioPlus 77245/70242 „Rusałka“ Poznań Główny - Zielona Góra a zpět) a PKP Intercity (pár expresů 1711/7110 „Lubuszanin“ Warszawa Wschodnia - Zielona Góra a zpět).
Na snímku pořízeném 14. ledna 2008 v depu Poznań Franowo je zachycen stroj E186 132 Angel Trains, resp. EU43‑005 PKP Cargo.
Text Petr Štefek, foto Arkadiusz Lubka
|
|
|
|