V úterý 15. prosince 1998 byla uvedena do provozu nová železniční trať Parndorf - Bratislava-Petržalka, která je odbočkou z magistrály Wien - Hegyeshalom - Budapest. Pravidelný provoz mezi Vídní a Bratislavou bude zahájen 7. ledna 1999, a to prozatím jedním párem rychlíků Wien Südbahnhof - Bratislava-Petržalka a zpět. Plánovaná jízdní doba těchto rychlíků je 50 minut s jedním zastavením ve stanici Bruck a. d. Leitha. Od nového grafikonu (tj. od 30. 5. 1999) počítají ŽSR a ÖBB s provozem čtyř párů rychlíků v relaci Bratislava - Wien. Tyto rychlíky budou na rakouském území doplňovat hodinový takt ÖBB. Výchozím terminálem v Bratislavě pak bude nejen nově vybudovaná stanice Petržalka, ale i Hlavná stanica. Ve Vídni pak nádraží Wien Südbahnhof. Dojde také k postupnému přechodu všech druhů vlaků z tratě Devínska Nová Ves - Marchegg na novou trať přes Parndorf. Vzhledem k ochotě ÖBB a ŽSR domluvit se na zákaznicky příznivé ceně za mezinárodní jízdné, pravděpodobně se dramaticky sníží dnes vysoká četnost autobusových linek mezi oběma městy.
Není bez zajímavosti, že zvláštní vlak s deseti vozy tažený dvousystémovou lokomotivou řady 1014 byl vypraven z nádraží Wien Südbf. (Ostseite) jen do stanice Kittsee, tedy nikoliv přes hranice do Petržalky. Delegace ŽSR se ze Slovenska dopravila do Kittsee po silnici. Důvod není znám.