Jednotky FLIRT švýcarské firmy Stadler Rail jsou úspěšné nejen v Evropě, ale již i mimo ni. Alžírská státní železnice SNTF (Société Nationale des Transports Ferroviaires) objednala 64 kusů čtyřdílných souprav, které Stadler bude dodávat od druhé poloviny roku 2008 až do konce roku 2010.
Soupravy pro Alžírsko jsou čtyřvozové a nabízejí pouze 144 míst k sezení a to jen ve druhé třídě. Na rozdíl od souprav téhož typu dodávaných jiným provozovatelům však jednotka nabízí celkem téměř 1000 míst k sezení i stání, aby mohla zvládat davy cestujících na příměstských linkách hlavního města Alžír, kde budou FLIRTy nasazeny. Soupravy jsou vybavené pro napětí 25 kV, 50 Hz, mají maximalní rychlost 120 km/h. Vícečlenné řízení umožňuje ovládání až čtyř spřažených jednotek z jednoho stanoviště. Prostor pro cestující je vybaven klimatizací a kontrolním kamerovým systémem. Uspořádání pojezdu jednotky je Bo’ 2’ 2’ 2’ Bo’, jedná se tedy o FLIRT typu 4/10, maximalní výkon činí 2600 kW, hmotnost jednotky je 164 tun, délka 74 m.
V souvislosti s rostoucí poptávkou po svých výrobcích hodlá Stadler Rail postavit ve Winterthuru nový závod s plochou 8000 m
2 pro výrobu podvozků (žádost o stavební povolení byla podána 25. dubna 2008). Kromě toho má společnost nový výrobní závod v polských Siedlcích, kde již probíhá výroba FLIRTů pro polské Mazovské a Slezské vojvodství.
Snímek ukazuje soupravu 91 92 9 541 102-0 pro SNTF odstavenou ve Frauenfeldu 26. dubna 2008.
Text a foto Matthias Haag, spolupráce Petr Štefek
|