SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Únor 2009

Čelní srážka osobních vlaků u Paskova
Pondělní ráno 16. února 2009 poznamenala vážná nehoda na kolejích SŽDC, když se u vjezdového návěstidla žst. Paskov čelně srazily dva osobní vlaky. Nejprve Os 3116 z Ostravy do Frenštátu pod Radhoštěm přijíždějící po jednokolejné trati od Vratimova zastavil u vjezdového návěstidla, které mu nedovolovalo vjezd do stanice. Byl sestaven ze čtyř vozů řady Bdt280 resp. Bdt279 a lokomotivy 754.040 DKV Olomouc, PJ Bohumín. V 9:10 minut do stojícího vlaku čelně narazil rychlostí předběžně stanovenou na 40 km/h protijedoucí půl hodiny zpožděný Os 3101 Kojetín – Ostrava hl. n., který tvořil valašskomeziříčský motorový vůz 842.019 a dva přípojné vozy Btax780. Podle předběžných závěrů vyšetřovaní bylo pravděpodobnou příčinou nehody projetí Os 3101 kolem odjezdového návěstidla v poloze „Stůj“ a nevyčkání na křižování s protijedoucím Os 3116.
Následkem nehody bylo zraněno asi padesát osob, z toho tři zranění byla hodnocena jako těžká. Pro dva zraněné včetně strojvedoucího z motorového vozu 842.019 musel z Ostravy přiletět vrtulník. Provoz na trati mezi Vratimovem a Paskovem byl v důsledku nehody zastaven a byla zavedena náhradní autobusová doprava. Po ukončení vyšetřování a odtažení poškozených souprav byla železniční doprava obnovena krátce po 18. hodině. Předběžná škoda byla vyčíslena přes sedm milionů korun. Těžce poškozený je především motorový vůz 842.019, který následkem nehody vykolejil předním podvozkem. Má poškozenu skříň až k ose otáčení podvozku. Stanoviště strojvedoucího bylo ale vážně poškozeno i na lokomotivě 754.040 a opravu si vyžádají i některé vozy. Železniční svršek byl poškozen jen lehce.
Na fotografii je zdokumentována souprava Os 3116 v čele s vážně poškozenou lokomotivou 754.040 ve stanici Ostrava-Kunčice odpoledne po nehodě.
Text Petr Nohel, foto Petr Štefek
 
 
 
 
25. 4. 2024 © SPŽ 0 Verze 1.3