V říjnu 2008 došlo ke změně názvu dopravce Przedsiębiorstwo Transportu Kolejowego i Gospodarki Kamieniem Rybnik na PCC Rail Rybnik (viz
Dopravce PTKiGK Rybnik integrován do skupiny PCC Rail) a firma také převzala korporátní design skupiny PCC. To se samozřejmě dotklo i lokomotivního parku PCC Rail Rybnik, neboť v rámci revizních oprav začaly stroje tohoto dopravce získávat nový modro-oranžový nátěr PCC. Z českého pohledu je přitom zajímavé především to, že se jednalo zejména o stroje vyrobené lokomotivkou ČKD Praha, které tvoří podstatnou část flotily PCC Rail Rybnik. Nové nátěrové schema tak získaly stroje řady S200 (obdoba české řady 770) čísel S-258, S-269 a S-297, dále pak stroje T448p (česká řada 740) čísel 005, 012 a 063 a jediný zástupce lokomotiv nevyrobených v ČKD: elektrická lokomotiva 3E/1-86.
Opatřování lokomotiv tímto nátěrem však nemělo dlouhého trvání. V souvislosti s prodejem skupiny PCC Rail německé logistické firmě DB Schenker, ke kterému došlo k 21. červenci 2009, se již očekává opětovná změna názvu a s tím spojený přechod na korporátní design Deutsche Bahn.
Na snímku pořízeném 11. srpna 2009 se představuje lokomotiva S-269 (ČKD 13534/1984) v novém nátěru PCC Rail Rybnik při strojní jízdě v úseku mezi stanicí Pawłowice Górnicze a odbočkou Bzie Las.
Text Petr Štefek, foto Adrian Krzemień
|