Nadnárodní společnost CISALPINO zahájila 29. září 1996 pravidelný provoz jednotek s naklápěcími skříněmi řady ETR 470. Zakladateli společnosti CISALPINO jsou železnice SBB-CFF-FFS, FS a BLS. Původně měl být provoz zahájen letos v červnu, ale byl opožděn kvůli nesprávné funkci naklápěcího mechanismu jednotek. To se projevilo při zkouškách na Lötschbergské dráze, kde jsou přechody mezi oblouky bez mezilehlých rovin. Druhou závadou, která způsobila opožděné zahájení pravidelného provozu jednotek ETR 470, byly poruchy hnacích hřídelí této jednotky. Při zářijovém zahájení provozu byly k dispozici čtyři jednotky ETR 470. Ty dnes jezdí dvakrát denně z Milána do Ženevy přes Simplon a Lausanne a jednou denně z Milána do Basileje. Jednotky ETR 470 jsou dvousystémové (3 kV a 15 kV 16 2/3 Hz) a mají maximální rychlost 200 km/h. Společnost CISALPINO objednala celkem devět těchto jednotek, které by měly být uvedeny do pravidelného provozu s novým jízdním řádem 1997/98.