Po dvou nepřetržitých výlukách, které proběhly v jarních měsících se trať České Budějovice - Horní Dvořiště začíná měnit k nepoznání. Ke konci května již sloupy trakčního vedení stály v úsecích Č. Budějovice - Včelná a Kamenný Újezd u Č. B. - Velešín. Na mnoha dalších úsecích již byly patky či alespoň započaly výkopové práce.
Nenávratně také mizejí mechanická návěstidla. Zůstala již jen na hlásce Pšenice, v Omlenicích a v Kaplici (vjezd od Omlenic). K nepoznání se začíná měnit stanice Horní Dvořiště: např. krajní výhybka je dnes již asi 50 m před místem bývalého machanického vjezdového návěstidla od Rybníka.
Další nepřetržitá výluka začíná v pondělí 7. června a elektrizace i další stavební úpravy tak budou pokračovat v rychlém tempu. Fotografové neváhejte, protože na „dvořišťské“ trati není výjimkou ani takový Lv vlak, jaký je na snímku z 25. května 1999: úsekem Horní Dvořiště - Rybník projíždějí lokomotivy 749.241, 751.143, 751.095, 751.096, 751.237 a 751.152.