Pro obě lokomotivy nesoucí vnější reklamu na Euro 2012 byl dočasně vytvořen zvláštní oběh. Stroj 380.011 jezdí v dvoudenním oběhu především na vlacích EC 110 a EC 111 v úseku Praha – Bohumín s dvěma obraty do Břeclavi. Lokomotiva 163.043 je nasazována na spěšné vlaky z Pardubic přes Lichkov do Vratislavi. V době konání vlastního fotbalového mistrovství by pak oba stroje měly zajišťovat vozbu výše zmíněných zvláštních vlaků do Vratislavi.
Původně bylo počítáno ještě s lokomotivou 380.020, která zatím jako jediná svého typu prošla úpravami podle požadavků polského drážního úřadu (tzv. polonizací) a je v těchto dnech na testech v Polsku. Pokud by se její schválení stihlo do začátku Eura 2012, mohla by být nasazena do čela vlaku s fotbalovými fanoušky v celé trase. Zatím je ale pravděpodobnější, že se bude muset před hranicí přepřahat. Zajímavostí je, že lokomotiva 380.011 jako zástupce nového typu Škoda 109E je po neustálých průtazích v procesu schvalování, stejně jako ostatní lokomotivy řady 380, zatím stále pouze ve zkušebním provozu a není v majetku Českých drah. Provedení reklamního polepu tak muselo být schváleno výrobcem.
Na horní fotografii z 20. 5. 2015 je zachycena lokomotiva 163.043 v čele Sp 1916 Sněžník z Kladska do Pardubic před Brandýsem nad Orlicí.
Níže je umístěna fotografie dokumentující první nasazení lokomotivy 380.011 v nových barvách „Vlakem na Euro 2012“ dne 9. 5. 2012. V čele EC 111 projíždí úsekem Bezpráví - Ústí nad Orlicí.
Text a horní foto Petr Nohel, dolní foto Filip Měchýř
|