Největší rakouský nákladní dopravce Rail Cargo Austria (RCA) patřící do skupiny ÖBB se v rámci expanze do zemí střední a východní Evropy rozhodl samostatně působit také na českém území. První relací této společnosti na českém území se stala přeprava autodílů pro nošovickou automobilku Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC).
Kontejnery pro tento závod připlouvají po moři do slovinského přístavu Koper, odkud pak jedou vlaky provozovanými dopravci Slovenske železnice (SŽ), RCA a ČD Cargo přímo do areálu HMMC v Nošovicích. Kontejnery, které jsou určeny pro vlak RCA provozovaný bez partnerských dopravců SŽ a ČD Cargo, pak připlouvají do italského přístavu Trieste. Na italském území pak je dopravcem dcera RCA Rail Cargo Italia (do ledna 2012 působící pod názvem Linea), z italsko-rakouské hranice až do Ostravy-Kunčic pak vlak jede pod vlajkou RCA. Dále je vlak přepraven dieselovou lokomotivu českého dopravce Advanced World Transport (AWT) do terminálu AWT Paskov, který je napojen na síť SŽDC v žst. Vratimov. Poslední kousek do Nošovic pak kontejnery absolvují po silnici. Opačným směrem jsou pak přepravovány kontejnery zpět do Jižní Koreje.
První zkušební vlak RCA dojel popisovaným způsobem do Ostravy-Kunčic 23. května 2012. Pravidelná doprava pak byla zahájena vlakem, který dojel do Ostravy ve středu 1. srpna. Od tohoto data vždy vlak přijíždí do Ostravy-Kunčic ve středu ráno, aby se téhož dne večer vydal na zpáteční cestu. Na českém území je vlak tažen lokomotivou řady 1216 společnosti ÖBB-Produktion, což je společný podnik RCA a ÖBB-Personenverkehr. Květnový zkušební vlak tak přivezl stroj 1216.239, první pravidelný vlak pak 1216.240.
Na snímku pořízeném 8. srpna 2012 v žst. Ostrava-Kunčice je zachycena lokomotiva 1216.240, která čeká na návrat soupravy z kontejnerového terminálu v Paskově.