Na základě osmileté smlouvy se Slezským vojvodstvím bude dopravce Koleje Śląskie (KŚ) provozovat počínaje 9. prosincem 2012 veškerou regionální osobní dopravu na tratích tohoto vojvodství, kde zatím dopravce působil jen v omezené míře. V novém GVD tak razantně stoupne počet vozidel nutných k zajištění provozu, což dopravce řeší především pronájmem starších motorových vozů a klasických vozů s lokomotivami.
Turnusová potřeba osobních vozů bude pokryta především 50 kusy vozů B
249 pronajatých od ČD, čímž bylo navázáno na pronájem 10 vozů téže řady (viz
Koleje Śląskie zahájily provoz), který byl ukončen v březnu tohoto roku. Dalších 17 vozů pak dodá německá společnost Heros Rail Rent, která se zabývá pronájmy osobních vozů z druhé ruky.
V čele vlaků složených z uvedených vozů pak bude k vidění 15 kusů elektrických lokomotiv Bombardier TRAXX, které včetně strojvedoucích dodá konsorcium Lotos Kolej a Railpool. Tyto stroje budou - zatím na tři měsíce - doplněny pěti kusy elektrických lokomotiv řady ET22 pronajatými od PKP Cargo.
V souvislosti s uvedenými pronájmy pak již od konce listopadu probíhají přepravy vozidel z několika států Evropy do Slezského vojvodství. Například první várka 17 vozů řady B
249 ČD vyrazila z Bohumína 1. prosince 2012. Již o den dříve pak proběhla přeprava 8 vozů řady Bimz a Bimdz (ex DB) firmy Heros Rail Rent z šumperských dílen Pars nova, kde se tyto vozy podrobily prohlídce a drobným opravám.
Snímek z 30. listopadu 2012 zachycuje lokomotivu 2016.903 LTE se soupravou vozů Bimz/Bimdz krátce před odjezdem ze Šumperka do Gliwic.