Ještě 7. ledna 2014 stály obě lokomotivy společně s řadou dalších lokomotiv na odstavné koleji v chemických závodech Blachownia v Kędzierzyně-Koźli. Nicméně umístění v čele fronty dávalo tušit, že se blíží jejich konec.
Již následujícího dne byly obě lokomotivy společně se strojem BR232-066 přesunuty na jiné místo v areálu chemičky, kde měla probíhat jejich fyzická likvidace. Nejprve přišel na řadu „ragulin“ (za připomenutí stojí, že stroj BR232‑066 byl vystavován na brněnském
Mezinárodním strojírenském veletrhu v roce 2005), přičemž kromě výše uvedeného sešrotovala v lednu firma OLMET na jiných místech v Polsku ještě tři další stroje téže řady (BR232‑006, BR232‑011 a BR232‑152 – všechny ex DBSRP). V půlce ledna byla rozpálena lokomotiva 1822-002 a v závěru ledna pak 1822-005. Z původně pěti kusů strojů řady 1822 ÖBB tak zůstaly jen tři (001, 003 a 004), které jsou již také delší dobu odstaveny v Rakousku, momentálně na koleji č. 883 ve Wolfurtu.
Na horním snímku z 7. ledna 2014 jsou zachyceny obě zmiňované lokomotivy čekající na přesun na místo sešrotování. Na dolní fotografii pořízené o dva dny později na šrotišti je již částečně rozpálena lokomotiva BR232-066 a „elektriky“ čekají na svůj nezvratný osud, který byl zanedlouho naplněn.
Text a horní foto Petr Štefek, dolní foto Krzysztof Wilga
|