Koncem června 2015 vykonal stroj 774.711 první zkušební jízdu z České Třebové do Skalice nad Svitavou a v červenci se začal podrobovat zkouškám nejprve v ZKV v Praze-Zličíně a koncem července i na Experimentální základně VUZ v Cerhenicích.
Provedením lokomotivy vychází z rekonstrukcí CZ LOKO řady ČME3 pro východoevropské země, použit je nový zaoblený typ kapot a kabiny. Hnací ústrojí lokomotivy tvoří spalovací motor Caterpillar 3512 CHD s výkonem 1550 kW, trakční alternátor Siemens 1FC2 631T a pomocný alternátor 1FC2 631P. Maximální rychlost lokomotivy je 90 km/h, konstruována je pro provoz v klimatických podmínkách do -40° C.
Na fotografii z 26. 7. 2015 se představuje 774.711 s měřicím vozem při zkouškách na velkém okruhu Experimentální základny VUZ v Cerhenicích.
Text Daniel Brabenec, foto Jiří Konečný
|