Firma Industrial Divison, vystupující rovněž pod značkou CARGOUNIT, je se 170 stroji největší polskou společností zabývající se pronájmem lokomotiv. Základem parku je 90 elektrických lokomotiv především českých řad 181/182, ale je mezi nimi též sedm moderních strojů polských výrobců Newag a Pesa. V letošním roce však společnost investovala rovněž do techniky ze zahraničí, konkrétně jde zatím o jeden stroj Siemens Vectron MS ve verzi D/A/H/PL/CZ/SK/RO s označením 91 51 5370 028-0
PL-ID.
Po zkušebních jízdách v několika evropských zemích byla lokomotiva přepravena přes přechod Lichkov/Międzylesie na polský zkušební okruh Żmigród, kam dorazila 25. června 2018, tehdy ještě v bílém nátěru z výroby. Po nezbytných formalitách nutných pro získání povolení pro provoz v Polsku lokomotivu k 1. srpnu 2018 převzal do nájmu dopravce Lotos Kolej, v té době už však s celoplošným polepem v barvách značky CARGOUNIT. Ve službách Lotosu je lokomotiva nasazována především na přepravy ucelených vlaků s benzínem či naftou mezi rafinerií Lotos v Gdańsku a sklady pohonných hmot ve Warszawě.
Na snímku pořízeném 18. srpna 2018 se lokomotiva se zkráceným polským označením 5 370 028 představuje v domovském depu společnosti Lotos Kolej v Gdańsku Olszynce.
Text Petr Štefek, foto Maciej Piktel
|